Fem en fredag vecka 4: Revir

Godmorgon! Igår och i onsdags var första dagen på väldigt länge som bloggen stod tom en dag. Jag vaknade på morgonen igår och mådde inte alls bra, hade feber. Så idag är jag också hemma från jobbet. Inte riktigt så som jag tänkt mig mina dagar nu. Men det är bara att acceptera läget. Film på tv:n och soffläge är det som får prägla den här fredagen.

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka till Elisa så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vilka skulle du säga är dina expertområden?
  2. När inkräktar folk på ditt territorium?
  3. Vad från ditt yrkesliv kan appliceras på livet i allmänhet?
  4. Hur stor eller liten är din privata bubbla runt dig?
  5. När behöver du vara ensam?
1. Mina områden är palliativ vård, undersköterska, pilates, träning och hälsa.
2. När folk ska ifrågasätta mig i områden där jag vet att jag har rätt. (Förlåt, nu låter jag verkligen besserwissrig....)
3.Jag skulle säga väldigt mycket. Att vara snäll, omtänksam och göra gott för människorna i min vardag
4. Det beror på sammanhang. Jag vill gärna vara ensam på vägen och gillar inte när jag har bilar framför mig... Konstigt det låter när jag skriver det i text... Däremot så är jag den här personen som gärna släpper in andra människor i mitt liv. Ibland blir jag bränd men för det mesta inte.
5. När det varit tufft på jobbet och jag bara behöver få vara jag en stund.
 
1 Gerd:

skriven

Att bli ifrågasatt när man vet att man kan. Fastnade jag för hos dig. Ja, det råkar jag ut för.
https://gerd-geddfish.blogspot.com/2020/01/fem-en-fredag-revir.html

2 Familjenoe:

skriven

Känner igen det där med att vilja ha vägen framför sig fri, jag är sån på cykeln :) fina egenskaper du verkar ha :)

3 Klimakteriehäxan:

skriven

Alla behöver väl vara ensamma ibland! Trevlig helg, med lagom av allt ...

4 Hanneles bokparadis:

skriven

jag är nog inte så snäll... eller omtänksam

5 A ROOM OF MY OWN:

skriven

att vara bra på palliativ vård är ju väldigt fint. det är väl värre att ha bilar bakom sig?

Svar: Ja, jo. Men jag blir stressad av att ha bilar framför mig som kör långt under hastighet när vägbanan tillåter tillåten hastighet.
Hanna

6 jessica:

skriven

en uska utbildning har jag också i ryggsäcken bland utbildningar faktiskt, dock inte inom palliativ vård, jag läste inom psykiatri . hihi jag håller med dig helt om punkt 2 blir så irriterad när man tillexempel har mer kunskap om ett område än en annan person har, och ändå dividerar dom som att dom har rätt fast dom har helt galet fel, och lyssnar knappt på en själv fast det är en själv som har kompetensen. näe inte vi som är besserwisser tycker jag, det är ju dom som är det, som tror dom vet bättre än en själv fast vi är mer påläst i ämnet och utbildad i det 😂❤

7 Amanda:

skriven

Vad roligt att få se svaren, jag har nog ganska lätt för att släppa in folk om det känns rätt, för magkänslan. När kroppen behöver egentid då tar jag det :)

8 Marit:

skriven

Hehe .. det skal vel godt gjøres å klare å kjøre rundt uten å ha biler foran seg! Om du ikke kjører i racerfart hele tiden vel og merke, men da får du vel politiet etter det i det minste.

9 Fröken Christina:

skriven

Det är en gåva att vara bra på palliativ vård. Farfar får det nu.

Svar: <3 <3 <3 <3
Hanna

Kommentera här: