Fem en fredag vecka 2: Fem ord

Godmorgon fredag! Idag tog det evigheter att skriva kommentarer i bloggarna från bloggruppen som jag är med i. Men nu kan jag sätta check på det. Tänkte bara skriva några rader här i min egen blogg först innan jag tar tag i mina studier. Ja det har jag ju gjort redan förresten, lunchen är redan klar, den står i ugnen och gottar till sig. Tog precis ut den, mums vad gott det luktar i hela köket nu! Det blir en "potatisgratäng" med bacon fast istället för potatis kör jag med kålrot och kålrabbi. Ida smakade på min gratäng i julas fast då utan baconen och hon älskade den. Så den är riktigt god. 
Till frukost idag så lagade jag till en svampomelett. (Sorry mina dåliga bilder men mat tycker jag aldrig blir bra på bild....) Igår när vi var och handlade så köpte jag ister (en sorts fett) och stekte maten i. Till skillnad från talg blir det ingen äcklig smak av ister. Så det är bra då, då behöver jag inte alltid steka i smör.
Idag tänkte jag vara med i fem en fredag, första för året. Så kul att svara på dessa temafrågor. :-)
Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka till Elisa så fler kan ta del av Fem en fredag.
  1. Med fem ord, hur har din vecka varit?
  2. Med fem ord, vad behöver du just nu?
  3. Med fem ord, hur är ditt humör?
  4. Med fem ord, hur ser ditt hem ut?
  5. Med fem ord, vad gillar du med januari?
1. Spännande, intressant, givande, tröttande, intensiv.
2. Plugga, ta en tupplur, ladda!
3. Jag känner mig glad och pepp!
4. Stök här och där, julfritt.
5. Snö, nystart, träning, rutiner igen.
Vad svårt det var att få ner allt i fem ord. Tycker jag lyckades ganska bra ändå. Jag önskar dig en härlig fredag!
1 Geddfish:

skriven

Härlig fredag till dig också! Jo, visst tar det tid att skriva kommentarer! Men detta temat är så kul!
/Gerd

2 Hanneles bokparadis:

skriven

ser ut som en rejäl lunch, mums

3 Eva`s blogg:

skriven

Ja mat på bild kan se lite sådär ut men dina är helt ok :) fem klarade du galant :) önskar dig en skön helg kram

4 jossan:

skriven

Vilket nyttig och bra alternativ! Ser gott ut!
Roligt med temafrågor, kan alla delta?

5 Marit:

skriven

Synes absolutt du fikk beskrevet dette godt med fem ord jeg. God helg til deg.

6 A ROOM OF MY OWN:

skriven

är det bättre att steka i ister än smör? din gratäng ser jättegod ut. lite stök i hemmet får en väl stå ut med?

Svar: Det är ungefär lika bra. Jag ville mest variera mig lite bara
Hanna

7 Paula:

skriven

Det gick ju finemang att få till svaren, ha en skön helg med massor av kul inspiration

8 Klara Ovidia:

skriven

Du fick till det med fem ord i svaren:-)
Trevlig helg till dig!

9 Nina:

skriven

Det tar lite tid att städa undan allt stök...Ha en fortsatt trevlig helg kram Nina

10 Sara Pepparkaka:

skriven

Mitt hus är ganska julfritt nu också efter den här helgen.

Kommentera här: