Tankar kring keto

Nästa vecka är det fem månader sedan jag körde igång med min ketogena livsstil. Den senaste tiden har jag ju inte mått bra och då blir kosten inte bra alls. Inte så att jag har börjat äta en massa carbs men det har blivit för lite fett och framförallt fel typ av fett. Du vet ju efter att hängt här ett tag att fettet är allt och lite till när man käkar ketogen kost. Utan fett, inga ketoner!
Är jag ens i ketos? Jag har inte kollat varken blodsocker eller ketoner på ett tag. Så jag har ingen aning om var min kropp är. Precis som jag skrev ovan så vet jagmed mig att jag ätit för lite fett. Det har blivit low carb low fat. Det är verkligen inget bra.
Hade jag gjort det om jag vetat exakt hur det skulle bli?
Ja, sett till vardagen. Sett till löpningen att jag fått börja om, jag vet inte (tror dock att mesta fysiken försvann när jag skadade mig. Jag har inte den marginalen i formen att jag kan vara borta över en månad.)
Kommer jag återigen bli tvungen att välja mellan:
- ont i magen och kunna springa
- inte kunna springa men ha ont i magen
- eller kommer kroppen till slut börja svara? Jag trodde ju att den hade det men just nu känns det 😵😖😫😤
Dessa tankar går jag runt med just nu. Du som följt min ketoresa ett tag vet att jag skrivit om mina val som står ovan innan. Men jag är inte färdig att ge upp. Jag har kämpat för länge nu bara för att slänga allt i papperskorgen. Jag vet att det går, att det inte är omöjligt. Måste satsa stenhårt på att göra allt enligt skolboken. Det har blivit lite väl mycket freestylande ett tag.

Kommentera här: