Hannas utmaning. Burpees

Förra veckan tog jag en utmaningspaus. Så nu kör vi igen. Det är ju inte bara meningen att du ska utmanas utan också jag så därför slänger jag in den här veckan en utmaning som heter duga! Den här veckan ska vi göra burpees, 30 st totalt. Du kan välja att göra alla på en gång (🤢😳😱) eller göra som jag och dela upp dom.
Jag har några olika varianter åt dig. Allt från "enkel" till full versionen.
1. Den här är lättast. Stå på huk, sätt i händerna i golvet och kliv bak med ett ben i taget och återgå till startposition. Håll några sekunder innan du kliver ut igen.
2. Stå på huk och sätt i händerna och hoppa bak. Hoppa sedan fram till startpostition. Håll i startposition några sekunder.
3. Du kan också gå ut till en planka.....
Katastrofplanka på den här bilden och var är min rumpa?
4. Samma som nummer 2 men lägg till ett upphopp när du har hoppat fram.
5. Deadmans burpee: Gör en vanlig burpee som nummer två men när du hoppat ut så lägg dig på mage med armarna utsträcka åt sidorna.
6. Sista är burpee med armhävning.
I början kanske det känns bäst att göra de enklare varianterna men våga utmana dig. Glöm inte använda #Hannasutmaning och lägga ut på instagram. Allt för att vi ska kunna peppa varandra och uppmuntra. Jag kommer behöva mycket uppmuntran den här veckan....
 

Kommentera här: