Hanna

Favorit i repris
Jag har två övningar som jag alltid får träningsvärk av och som jag alltid har med i mina pass.  (Visar i rörlig bild längre ner i inlägget.) I de här övningarna ska man tänka på att:
- Dra in naveln mot ryggraden för att skydda ländryggen.
- Fuska inte med spänningen i benen. Du ska ha motstånd ända från rumpan ut i tårna.
- Det är mycket koordination, ta ett steg i taget och ha inte bråttom. Tempot är skillnaden.
- Glöm såklart inte att andas. Om du håller andan så får musklerna inget syre och då blir det ännu jobbigare.
- Såklart LE, det brukar hjälpa.
  1. Börja med att lyfta upp benen från mattan, flexa fötterna.
  2. Sträck ut benen och pointa fötterna.
  3. Böj in benen, flexa fötterna och sänk.
  4. Lyft upp och börja om.
  5. Repetera övningen runt åtta gånger.
 Öppna och stäng benen 10 gånger. Fuska inte med spänningen i benen! Om det inte känns något i baksida lår så gör du inte riktigt rätt. Spänn benen ännu mer!
Tess

Ja gud ja de förstår jag. Men måste va sju jäkla bra övning ändå :D

MissMadde

Grym övning. De ska jag verkligen testa

Pärla

Jag älskar att få träningsvärk, haha! Känns som att man verkligen jobbat.
Ska kika in dina övningar sen och se om de är något jag reder 🙈

Svar: Haha, det gör du säkert. Gjorde övningarna på passet igår och ja, jag har träningsvärk. Som ett brev på posten. :-D
Hanna

TwinMom.se

Det finns ju inget bättre än träningsvärk, det är ju det som gör att passet kändes extra bra och att det man gjorde gav nytta🙈
Låter som en bra övning så ska garanterat prova denna!

Tess

Borde Sj köra med en sån träning. Jobba upp mina muskler lite

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress