Fem en fredag vecka 34: Vem, vad, när

 Fotboll under ett träd! Både igår och i förrgår har jag och Rickard varit ute och tittat på fotboll. Igår var det en tuff match i division 6 herrar och i förrgår tittade vi på en ny damdomare som gjorde sin första match som assisterande domare. Det kom ett skyfall under matchen igår så då tog vi skydd under ett träd. Så mysigt ju!
Godmorgon! 
Det är fredag! Ingen ledig helg dock, jag jobbar lördag och söndag natt. Fast idag är jag ledig. Härligt ju! En annan sak med fredagar är att det är dags för Elisas Fem en fredag

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vem har du pratat med mest den här veckan? Kollegorna på jobbet och Rickard. 
  2. Vad har du lyssnat på mest under veckan? Queen och olika fartiga låtar som peppar mig när jag cyklar. 
  3. Var har du spenderat mest tid under veckan? På jobbet. Det var lugnt en period med få patietnter men nu är vi fullbelagda. 
  4. Vad har du sett mest av den här veckan? Sjuka patienter och ett spel som heter Township. Så kul ju att bygga upp min egen lilla stad. 
  5. När har du varit som mest trött under veckan? I onsdags var jag som mest trött. Hade ingen energi i kroppen och ville bara hem och sova. Kändes bättre igår, då var jag piggelin.
 
1 Hanneles bokparadis på Hisingen:

skriven

har promenerat mer än cyklat, varit +30°C

2 Geddfish:

skriven

Det är stor skillnad på att bo ensam mot att bo minst två. Dessutom skillnad om man är i jobbsvängen.
Trevlig fredag! /Gerd

3 Kina:

skriven

Tillbaka till jobbet! För egen del så var det länge sedan. Nu är det ständig semester. Tack till er som orkar jobba inom vården. Ha en bra helg, trots jobb.

4 A ROOM OF MY OWN:

skriven

använder ni handskar eller munskydd eller hur går det till på arbetsplatsen? i onsdags åskade och regnade det ordentligt här. det var skönt. men åskan medförde huvudvärk

Svar: Handskar använder vi i och med hygienrutinerna men munskydd används bara vid misstänkt covid.
Hanna

5 Herr Nilssons Fru:

skriven

Fotboll är kul. Fast jag kan inte skryta om att jag sett mer än landslaget på TV sedan mina ungar slutade spela. Hade inte jag haft hunden så hade jag nog pratat mycket med väggarna – jobbar hemma 😊
Kan tro du har extra mycket på ditt jobb i dessa Covid19 tider.
Tur man kan vila lite när energin tar slut.
Kramiz

6 A ROOM OF MY OWN:

skriven

munskydd är ju också omdiskuterat. jag tänker på alla japaner som av hänsyn till andra använder munskydd när de är förkylda. för att skydda andra, alltså

7 Susjos:

skriven

Då jobbar vi båda natt denna helg, men jag börjar redan ikväll fredag! Många timmar blir det på jobbet, har svarat på "fem en fredag" och där har vi samma svar!
Ha en trevlig helg, trots jobb! Njut av fredagkvällen!
Kram

8 Tess:

skriven

Ohh Queen är så satans bra, lyssnar ofta på dom o sett filmen tusentals ggr hahah personen ja prata med sist ehhrmm ja de minns jag inte just nu ärligt talat eller jo de var min vän Mikkiz som ja lärde känna via bloggen. Älskar verkligen såna här listor

9 Louise Baumgärtner:

skriven

Hoppas att du får en fin helg, trots jobb:)

10 Paula:

skriven

Township har jag inte hört talas om. Minns när man spelade Farmville som en galning, hade medspelare över hela världen och ingen tid över för något annat! Trevllig helg

11 Helen:

skriven

Det låter bra med fartiga låter när du cyklar och visst träffar man sina kollegor mycket när man jobbar.

Kommentera här: