En tankevurpa

Vilken skillnad det är på staketet nu. Bilden nedan är från förra sommaren och nu är staketet så vitt och fint. Dock behöver det bättras på på sina ställen på utsidan men annars är det klart. Vi har lagt ungefär åtta timmar på målning den här veckan. Den sida av staketet som är på grannens sida har vi också målat. Gissa om det ser fräscht ut. Men det tar tid att måla staket.... Det som är kvar är baksidan, jag och Rickade grundade igår och så ska det målas någon annan dag. Idag är planen utflykt med barnen eftersom både jag och Rickard är lediga. Men vi har inte bestämt var än.
Och det här är innerstaketet innan vi målade. Du kommer få se efterbilder framöver.
Jag kan ibland tänka att jag är trött på pilates och att jag inte längre tycker det är kul. Men jag har haft så ont i mina höfter så jag kände att jag är tvungen att komma igång igen. Så igår morse och idag tränade jag några minuter. Fokus blev på mage och rygg och vilken skillnad det gör. Höfterna gör mindre ont, jag blir gladare och hela kroppen känns liksom mjukare och ledigare. Fast det var ett så kort pass. Hur kan jag ens tänka tanken att jag är trött på pilates, det övergår mitt förstånd. Nu ska det bara hållas i också. Pilatesträningen alltså.
 Det var några som undrade vad jag ska göra nu när jag sagt upp mig. Grejen är den att jag har inte sagt upp mig från mitt nuvarande jobb utan jag har sagt upp mig från jobbet på Kvarnbacken där jag bara varit tjänstledig. Jag jobbar på lungmedicin nu där jag trivs som fisken i vattnet och jag kan inte tänka mig någon annan arbetsplats.
1 Pärla :

skriven

Skönt att det nästan är klart, ser fram emot bilder. Tråkigt att du haft ont men skönt att du känner att det hjälper.
Lungmedicin låter super spännande!

2 Madde:

skriven

Snygg staket. De var skillnad helt klart. Jasså du har oxå såna busar som skriver framför kamera när man tar bilder haha

Svar: Fast om du läser texten så ser du att det där är förebilder och inte efterbilder.
Hanna

3 Therese Carlsson:

skriven

Ser fram emot bilder sen på staketet när det är klart 😊. Vad mysigt att du kan träna ute men det är mindre bra att du har ont hoppas det släpper snart..
vad härligt att du trivs på lungmedicin.

4 Fröken Rödlök:

skriven

Åtta timmars målning är rätt mycket, även om ni fördelade på några dagar. Klart ni ska ta lite paus och ut och äventyra med barnen när ni är lediga! Vad skönt att du ger det en chans och känner att det blir lite bättre med höfterna =)

5 Sandra Jönsson:

skriven

Jag är pepp på att komma igång med pilates i höst. Var ska jag börja? Tar tacksamt emot tips på övningar och pass. Så underbart att kunna träna i din egen trädgård! Här hemma blir det i stället träning hemma i lägenheten på tredje våning. Ser fram emot efterbilderna på staketet och att få läsa om er familjeutflykt.

Kommentera här: