Vad har hänt sedan sist?

Senaste inlägget jag skrev var ett ganska irriterat sådant, inlägget med Madeleines bloggutmaning var tidsinställt. Sedan sist har jag jobbat, träffat mina klasskamrater på distans, tränat pilates och fått till ett dåligt träningspass. Men vi tar en sak i taget.
Igår träffades vi alla kurskamrater via Zoom. Syftet med dagen var att få en introduktion i MI, motiverande samtal och även öva med varandra. Jag blev så glad när jag fick göra övningarna med J, jag gillar verkligen henne och vi har alltid mycket att prata om. Men MI är verkligen svårt, det kommer krävas mycket övning för att bli en fullfjädrad samtalsledare. Vissa grejer känns så onaturligt medan andra saker redan kommer naturligt som att bekräfta och att använda öppna frågor. Det hela handlar egentligen om att klienten ska hitta sina egna svar och motivation. Det är inte meningen att jag som samtalsledare ska lösa problemet eller komma med en massa "goda råd". Just att inte ge råd är utmanande....  Det var en rolig dag!
Efter träffen med klasskamraterna så kände jag att jag behövde springa. Men jag hade verkligen ont i magen så jag vågade inte ge mig iväg. Det fick bli ett pass på löpbandet. Men vet du att min kropp hade ingen ork alls. Helt energilös. Så jag valde att istället träna lite styrka och kondition. Mitt, 30/30 pass. Det vill säga en övning i trettio sekunder och sedan vila 30 sekunder. Jag varvar fyra övningar och passet tar 20 minuter. Man kan såklart köra längre och alternera mellan fler övningar. Fantasin sätter gränserna. Det funkade bättre och jag fick röra på mig lite efter en heldag vid köksbordet.
Medan Rickard sprang sitt pass så lagade jag mat. Det fick bli köttfärssås med spagetti. Gissa om jag saknat min köttfärssås. Med köttbuljong, soja, tomatpuré och kryddor. Mums!
Imorse var det tre minusgrader när jag gick till pendeln vid halv sex. Burr men en skön start på dagen. Jag var så trött igår kväll så jag gick och la mig halv åtta och somnade faktiskt och sov förutom vid två tillfällen när jag vaknade. Första gången vid nio -tiden och andra kvart över fyra och då var det bara en kvart kvar till klockan ringde. Skönt att vakna pigg!
Ikväll var det dags för pilates igen. Näst sista gången för terminen. Jag rörde till det lite och tänkte att det var sista idag men nepp, en gång till. Då ska jag planera ett riktigt jobbigt pass som avslutning. Och kanske jag spexar till det med pilates i klänning. Vem vet. 😜 Vi håller såklart avstånd om två meter och jag ger inga hands on-cues utan bara verbala. Så det går bra att corona-anpassa.
Nu tänkte jag faktiskt försöka sova. Vill gärna fortsätta boosta kroppen med sömn.
1 Pärla:

skriven

Kul att du tittar in igen iallafall! Skönt att få göra det med någon man gillar iallafall. Och ja, övning ger färdighet.
Tråkigt att du är så trött/energilös men det kommer igen.
Förstår att du saknat köttfärssås hehe.
Men hua så kallt!! I klänning, då vill vi ha bilder om och när det inträffar!!

2 Evah Åberg:

skriven

Åh vad tråkigt att du inte hade nån energi till att springa. Skönt att det gick bättre med det andra istället. :) Har varit minusgrader här också på mornarna. Så tråkigt tycker jag...

3 Amanda:

skriven

Vad du är duktig som ändå tränar fast energin inte riktigt är där. Din köttfärssås ser riktigt god ut. Kan man få receptet? 😍

Kommentera här: