Min svaga sida - plankor

Plankor, denna grymma magövning som iallafall jag lärt mig att älska att hata. Idag tänkte jag tipsa om ett gäng olika varianter på just sidoplankan där "stjärnan" är den svåraste. (Ärligt talat är jag bara stark nog att göra den på ena sidan...)
Övning 1:
En vanlig hederlig planka där du roterar från sida till sida.
Övning 2: Leg pull front som den heter. Lyft ett ben fem gånger, sätt ner foten och lyft det andra benet fem gånger.
Modifiering: Gör den i tabletop eller med armbågarna i mattan.
Övning 3: Stå på knä, sätt i handen i mattan och placera den andra handen bakom huvudet. Lyft upp benet. Rotera med överkroppen samtidigt som du böjer in benet.
Övning 4: Stå i en sidoplanka, underarmen i mattan och andra handen bakom huvudet. Gör en twist med överkroppen.
 

Kommentera här: