Kan jag inte få vara en källa till inspiration ändå?

 
Jag loggade in här på bloggen efter dagens jobbpass. Så möts jag av tre nya kommentarer kring att jag slutat äta ketogent. Mitt spontana svar på den kommentarer som är upprinnelsen till det här inlägget var "googla". Men eftersom att jag inte är sådan så ska kommentaren få ett svar. Men först några spontana tankar då jag känner mig irriterad faktiskt och behöver skriva av mig lite.
Vad kräver vi av folk egentligen? Att vi ska vara perfekt och alltid följa en viss linje och inte göra avsteg när något annat i livet passar bättre? Måste man vara perfekt för att kunna inspirera andra? Jag personligen inspireras av personer som kan visa att de är mänskliga och som visar att man kan göra avsteg och ändå ta nya tag utan att det ses som att man gjort ett misstag.
Det finns ett bra citat: "man är inte skyldig att vara samma person som man var för ett år sedan, fem, eller tio år sedan. Inte ens för fem minuter sedan". Ungefär så iallafall och det är så tillämpligt. Det står alla fritt att prova sig fram och experimentera. Vad funkar, hur vill jag leva.
Jag vill leva ketogent och optimera min hälsa. Jag har egentligen inte ändrat mina värderingar ett dugg. Jag vill leva ett långt friskt liv utan inflammation i kroppen, smärta och andra sjukdomar.  Jag tycker fortfarande att socker är skräp, jag tror fortfarande på att lågkolhydratkost är det bästa för våra kroppar. Särskilt när det handlar om att äta processat skräp. Mitt "ketostopp" är inte för evigt. Så kommentaren då: 
"Du var en så bra inspiration gällande keto🙂 Finns det någon mer än Martina?"
Du ska få några tips på bra "ketopersoner". Dock så är alla utom Stephanie inspirerade av Martina. 
- Stephanie Persson sök på youtube. 
- Jessica Fjellberg på instagram (mer åt carnivore-hållet) 
- Pernilla Lantz, pelantz på instagram och så hennes blogg: pernillalantz.se
Jag står fortfarande för allt som jag skrivit i mina hälsoinlägg och alla inlägg i ketojourney. 
1 Pärla:

skriven

Visste inte ens att du slutat men man gör såklart det man känner är bäst och jag håller med dig fullt ut. Och du kommer då alltid vara en inspiration för mig, keto eller ej.

2 Annica:

skriven

Tycker inte att du slutar vara inspirerande ändå.. Det kommer det där i vågor och så får det vara. Du vet själv vad du mår bra av och det syns när du delar med dig. Kramar i massor.

3 Pernilla:

skriven

Hej Hanna,
Det jag har märkt med åren är att kost är otroligt laddat och alla har sina åsikter. Vi alla är inte mer än människor och som du skriver ingen är perfekt, även jag eller någon annan ;-)
Klart du ska leva och äta så som du önskar och fortsätta inspirera trots annan kost!
Tack snälla för din länkning
kram Pernilla

4 josefine:

skriven

Men herregud. att folkar orkar!!!
Du ska självklart få göra det som känns bäst för dig och det DU vill göra.
Det kommer alltid finnas människor som tycker och tänker olika och helt ärligt - de är människor som inte är värda att lägga någon tid på!

5 Emma Engström:

skriven

Jag tänker först, varför orkar ens folk lägga sig i andras liv?! På riktigt? :'D De kan ha sina tankar för sig själva och leva som de vill - inte bry sig om hur andra gör! <3

6 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Vilket bra citat (eller vad man ska kalla det), det är ju helt sant man är ju inte skyldig att vara samma person hela livet... vare sig man lever på ett visst sätt eller inte så är det ju upp till en själv! Och bara för att du stoppat din keto en period betyder ju inte det att du inte står för det längre ♡

7 Elin:

skriven

Aldrig hört ordet ketogent förut över huvud taget. Intressant inlägg!

8 Paulina:

skriven

Jag tycker om att läsa både det positiva och det negativa. Jag själv som skriver om min träning delar med mig av både bra och dåligt. Jag vet inte vad för folk det är som bara hackar.
Fast ibland behöver man lite positive vibes också.

9 Lexochlogan :

skriven

Ja visst måste msn kunna göra båda delar, tycker du alltid är inspirerande oavsett. Kul att du tipsar om andra, Pernilla känner jag till men inte de andra två

Kommentera här: