En cocktail av flytande stress

Jag har den senaste månaden tänkt att första april känns som en bra dag att sluta att dricka nocco. När jag kommer till US vill jag inte hålla på med det tramset. Så jag har letat lite efter motivationsfaktorer till att sluta med all typ av koffein. Hos Vulverine hittade jag det perfekta inlägget. Finns även ett kortare inlägg på instagram men blogginlägget är mer komplett då det finns källor till faktan. Jag vill inte bli gravid men det är ändå skrämmande hur koffein messar upp vår menscykel. Det är som en cocktail av flytande stress för kroppen att ta hand om. Allting annat läggs på paus när binjurarna tror att man måste fly från en fara. För kroppen är det ingen skillnad på att vara stressad över en tenta eller att behöva springa i från något. Det är samma effekt i kroppen.
Jag vill inte ha min kropp i ständigt flightmode. Nej tack till det! Jag har tänkt det senaste året att det är min ketogena kost som har messat upp min cykel en aning. Men jag börjar tro att det snarare har att göra med mina 1-2 nocco om dagen. Kan fortfarande inte köpa att gå tillbaka till naturlig mat utan en massa konstigheter skulle vara farligt för kroppen. Så, april ska vara en noccofri månad!
Printscreen från Vulverines inlägg. I min printscreen har jag bara med halva faktarutan. Läs inlägget hos Vulverine som jag länkar till. Särskilt om du vill ha barn och vet med dig att du dricker mycket kaffe.
 
1 birgitmaria:

skriven

Lycka till! Det klarar du säkert.
Själv tycker jag att nocco mfl smakar metalliskt och syntetiskt. Inte blir jag pigg av den heller, så det är bara onödigt. Då kan jag lika gärna dricka Coca Cola :-)

2 Pärla:

skriven

Hua vågar inte ens tänka på allt koffein jag dricker. Men bra med lite motivation. Jag hoppas att du fixar det!!

3 Moa Larsson:

skriven

Åh! Jag som gått från tre celsius om dagen till en eller två koppar kaffe VET att det går. Och jag är redo att peppa dig hela vägen! Se till att du inte har nocco hemma eller att någon annan köper hem det för då lär det slinka ner iallafall. Och läs den här informationen när du är sugen så blir du nog avskräckt. Kram fina du!

4 Madde :

skriven

Energidrycker jag har aldrig druckit. Bra om du kan vara utan det :-)Däremot måste jag ha mitt kaffe,

5 Fröken Rödlök:

skriven

Då är det ju riktigt tur att jag inte dricker det mer. Eller, jag kan inte lova mig själv att jag aldrig mer ska dricka men jag ska verkligen kämpa för att inte dricka, inte ens på helgen! Utan försöka välja något annat alternativ när jag vill ha en god dricka!

6 Tess:

skriven

Men vilket bra tips ändå :) De här visste jag verkligen inte om alltså. Coolt ändå

Svar: På vilket sätt är det här ett bra tips? Och vad är det för coolt med konsekvenserna som koffein har på kroppen? Förstår inte riktigt din kommentar.
Hanna

7 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

skriven

Jag försöker hålla ned på koffeinet pga hormonbalansen (borde ju vara det som påverkar missfall och dylikt enligt ditt inlägg), jag vill inte heller bli gravid, men hormoner har ju så mycket mer inverkan på kroppen än endast just det. Men det är svårt när man älskar både kaffe och energidrycker ;) Haha

Kommentera här: