Tankar från en akutmottagning

Hej! Senast jag upppdaterade var i lördags då jag skrev om mina pilatestankar. Sedan dess har jag dömt fotboll, en match i herrar div fem och i söndags assisterade jag i herrar division 4. Dock så hade jag otur på söndagsmatchen och skadade mig rejält. Efter matchen kunde jag inte gå. Helt seriöst så går mina pensionärer snabbare än mig just nu... Igår sökte jag akut för min smärta i vänster vad. Ringde först 1177 och det fanns inga tider på jourmottagningen så Rickard var snäll och följde med mig till akuten. Lite mer än två timmar fick vi vänta och precis när jag tänkte åka hem och kontakta vårdcentralen idag istället fick jag träffa en läkare. Jag har fått en partiell muskelbristning i vaden och läkaren ville sjukskriva mig i två veckor. Det har jag också fått sjukintyg på. Jag kommer dock ta några dagar i taget.
Under tiden man sitter där i väntrummet på akuten så har man tid att tänka. Det är alla möjliga tankar som flyger runt i huvudet. Det första är att majoriteten ser så friska ut. Det gjorde säkerligen jag med. Det var ju först när jag var uppe och gick som det märktes hur ont jag hade.
Men sen funderar jag också över hur det egentligen är med sekretessen. Jag blev så illa berörd när en SSK pratade med en patient med dörren öppen. Jag kunde inte gå och stänga dörren då jag  hade varit tvungen att gå in i rummet för att stänga. Så jag bad en i receptionen att stänga istället. Tycker det är så svårt att vara patient själv. Är så van vid att hjälpa andra så när det är jag som är den som behöver vård blir det lite konstigt i mitt huvud.
1 Marcus:

skriven

Krya på dig kära syster. <3

2 Fröken Rödlök :

skriven

Men aj, det måste göra riktigt ont. Då blir det bara massa vilande för dej nu.

3 Jennysvardag:

skriven

Men aj vad ont du måste ha. Man hinner verkligen tänka väldigt mycket. Ibland känns det som att dom inte tänker så mycket på sekretessen. Det är ju säker olika från person till person

4 Paulina:

skriven

Kul och döma fotboll! Men ännu tråkigare du gjorde dig illa! Hoppas det läcker fort!
Det tar alltid sån tid på akuten. Så himmla drygt!
Jag hoppas du mår bättre snart ❤️

5 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

skriven

Men åh vilken otur :( Hoppas det snart blir bättre. Usch hatar att sitta på akuten, det ger mig så jobbiga känslor...

6 Emm:

skriven

Håller med om sekretessen. Tycker det är så bra på min vc för där är en receptionen som ett eget rum med en dörr att stänga. Ogillar att hämta ut medicin med andra precis bakom en. 😐
Hoppas det snart vlir bättre med din vad. 🌻

7 Popprinsessan:

skriven

Men oj, din stackare! Hoppas att det läker fort, för jag gissar att du har svårt att bara vila, eller? :-)

8 Becka Lindhe :

skriven

Men fy, jaa SSK skrämmer än ibland, jag tycker svenska sjukvården är hemsk, man blir nästan rädd!
När man verkligen behöver hjälp så vill dom knappt hjälpa en... usch!

9 Sandra Bäckman:

skriven

Nä, fy. Så kan man ju inte göra och även om patienten godkänner så är det ju jobbigt för de som är utanför också. Jag har aldrig varit med om något sånt. Bra att du sa till 👍
Det är som när pappa behöver ssk hjälp och jag säger att jag förstår för jag är uska, sen fortsätter samtalet med en irriterande ssk. När hon pratade så tänkte jag: Oh nej, vilken jobbig anhörig jag är 😂

10 Amanda:

skriven

Jag hoppas verkligen att du snart mår bättre och inte har ont, stackare tycker synd om dig. Hoppas att du får något som hjälper. Krya på dig :) <3

11 Linnéa :

skriven

❤️

Kommentera här: