Fem en fredag och planer för dagen

Eftersom vädret lovar brittsommar i helgen tyckte jag att det passade bra med en härlig somrig bild från förra sommaren.
Jag somnade vid tolv igår kväll och så sitter jag nu här. Vaknade strax innan fem, skulle inte säga att jag vaknade klarvaken. Känner mig lite trött i ögonen. Jag kanske är lite knäpp men jag vill inte sova bort mina lediga dag. Men tänker att jag kan sova senare om det behövs. Idag ser mina planer ut så här: (det första jag tänkte skriva var jobba, och det ska jag isånafall göra hemma.  Med blogg och mina studier)

- Tidinställa fler inlägg

-Skriva mer i frågorna om psykisk ohälsa för äldre. (Jag fick förresten VG i kursen om återhämtning, högsta betyg. YAY!)

- Träna pilates

- Observera en domares första pojkar15 match.

- Kvällssoppa hos mina föräldrar.

- Publicera det här inlägget med fem en fredag. Var länge sedan som jag var med nu.

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka till Elisa så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. När var första gången du kopplade upp dig mot Internet?
  2. Var ”hängde” du i början av din internettid?
  3. Vilken var din första e-postadress?
  4. Vem skulle du vilja träffa på riktigt som du endast känner online
  5. Vem i din närhet är minst uppkopplad?
1. Det måste varit i sjunde klass. Minns hur jag surfade på Alta vista om Spice Girls. De var mina stora idoler). Men eftersom det var väldigt bildtunga sidor så hängde sig alltid internet mer än vad det fungerade. Starta om nät och datorn fick jag göra flera gånger.
2. Blir ett kort svar här men Alta vista. Det var dåtidens google. Undrar om alta vista fortfarande finns kvar?
3. Min första e-postadress använder jag faktiskt fortfarande. Hur smidigt som helst ju. :-)
4. Alla härliga bloggare som jag följer.
5. Eh.... Får man svara pass? Maken använder ju inte sociala medier så mycket men däremot sidan där man tillsätter domarnas matcher. Så han är ju också mycket uppkopplad. Nej, jag kan inte komma på någon.
1 Pärla:

skriven

Kul med högsta betyg!!
Jag minns inte min första gång men minns såklart modemet och den där uppkopplingsmelodin haha. Hängde mycket på lunarstorm.

2 Madde:

skriven

Där är vi lika. Älskar att komma upp på morgonen, och där få min stund. Bästa starten enligt mig

3 Åse:

skriven

Låter gott med kvällsoppa. Jag älskar soppa men tyvärr inte barnen:)

4 Linda:

skriven

Håller också på att fixa med blogginlägg idag, ska plugga lite senare, men först fika & shopping på stan..Låter som du kommer få en trevlig dag..Ha det gott...

5 Amanda :

skriven

Vilket roligt inlägg 😊❤️ kul att läsa deta

6 Paulina:

skriven

Godmorgon! Hoppas din lördag blir bra!
Ojjj så tidigt du vaknade! Hade aldrig orkat haha!!
Låter ändå som du har en bra plan för dagen❤️

7 Kamilla:

skriven

Jag började nog med internet rejält när jag började plugga på Informationsprogrammet gren internet. Kan du tänka dig att jag haft samma epost nu som jag haft i alla år...

Svar: Ja, det kan jag tänka mig. Jag har ju också haft samma adress . :-)
Hanna

8 Jeanette :

skriven

Låter som en bra dag du har planerad. Jag vakna upp i förkylning och mår inte toppen, så jag är nu sjukskriven i helgen för annars skulle jag ha jobbat.

9 jossan:

skriven

så roliga frågor! Jag minns jag va på Msn, lunarstorm och kamrat! Vilka tider det allså :P

10 Paula:

skriven

Bonusbarnen fick sitta med äggklockor och avlösa varandra vid datorn när det kostade en massa pengar per minut. Ja jisses! Rena stenåldern, o då pratar vi början av 90-talet..

11 Michelle :

skriven

Va skönt att du kunde sova natten och det såg ut o va en härlig bild från sommaren. Idag var alla glada då solen lyste ☀️

Kommentera här: