Fem en fredag - Livslångt lärande

 

Jag tyckte att det kunde vara roligt att vara med på fem en fredag idag. Du deltar genom att svara påfrågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka till Elisa så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad har du nyligen lärt dig dig från en bok?
  2. Vad har du nyligen lärt dig i köket?
  3. Vad har du nyligen lärt dig från tv?
  4. Vad har du nyligen lärt dig om den stad du bor i?
  5. Vad har du nyligen lärt dig den hårda vägen?
1.
Jag har lärt mig om olika metoder man kan använda för att stötta personer med psykisk funktionsnedsättning till återhämtning. Jag har även lärt mig om viktiga sjukvårdslagar.
2.
Ingenting, jag kör på mina gamla godingar som jag kan utan och innan och baka har jag inte gjort sedan i somras.
3.
Hmm, jag tittar ju i stort sett aldrig på tv men det skulle vara naturprogrammen på en av våra kanaler här hemma som handlar om olika djur och deras sätt att leva.
4.
Får man säga pass? Jag blir otroligt fascinerad av Linköpings domkyrka och skulle vilja lära mig om hur man byggde när det inte fanns några moderna hjälpmedel. Kan heller inte låta bli att fundera över hur många olyckor som hände.
5.
Att alla människor som jag träffar inte är mina vänner. Även om jag tycker att man verkligen har klickat så är det inte säkert att den personen delar min uppfattning. Fast det här är ingenhändelse som jag nyligen lärt mig den hårda vägen. Utan det händer mellan varven och varje gång grämer jag mig över att återigen inte varit försiktig.
1 Yela :

skriven

Naturprogram Älskar jag, så fascinerande med alla djur, naturen och hur perfekt allt funkar ☺️ Känner igen din sista punkt i mig själv, hade tidigare lätt att känna mig bekväm med andra men även öppna upp mig. Men tyvärr har jag åkt på så många smällar & har idag social fobi, dock inte pga det. Men önskar jag kunde komma ut igen & möta folk men lär då vara försiktigare vilket jag tycker både är en fördel och nackdel❤️

2 Amanda :

skriven

Men vilket roligt konsept har sätt flera bloggare göra dena listan ❤️ jag älskar att läsa. Sådan här listor

3 Geddfish:

skriven

Kul att få ta del av dina svar! Tycker det där om kyrkobygget var en intressant fundering och sista frågan, den är verkligen tänkvärd.
Jag har skrivit ner mina http://gerd-geddfish.blogspot.com/2019/10/fem-en-fredag-livslangt-larande.html
/Gerd

4 Mia:

skriven

Det där med den gamla byggnadskonsten har fascinerat mig också, helt otroligt vad dom kunde!! Sista punkten är mindre rolig att lära sig och inte blir man fullärd heller!

Kommentera här: