Ett middagstips

Sofia önskade middagstips så idag tänkte jag bjuda på dagens kvällsmat: nämligen kycklingfärsbiffar med ugnstekt potatis och morötter. Till det blev det en härlig gräddsås.
Jag kokte haricot verts till mig, skirade smör och la allt på en bädd av spenat. Det blev så gott!
Du behöver:
500 gram kycklingfärs
1 ägg
kryddor: chilipulver, peppar, paprika, salt (jag har inga mängder utan kryddade på känsla)
Rör ihop ägg, kryddor och färs, stek i rejält med smör.
Servera med de tillbehör som du tycker om. Jag hade gärna haft tzatziki till med.
1 maria:

skriven

Måste testa. Har faktist aldrig gjort nått med kycklingfärs för kommer inte på hur jag skall använda det

2 Amanda :

skriven

Mumms det där ser värkligen så gott ut vad roligt att du har lite middags tipps

3 Moa:

skriven

Låter fantastiskt gott, tack för tips ❤️

4 Michelle :

skriven

Va kul med lite middagstips :) det behövs . Känns verkligen som man bara äter mkt utav samma

5 Moa Larsson:

skriven

Men herregud vad gott med massa grönt! Har alltid haft svårt för haricort verts men nu senare år har jag börjat fatta tycke för de. Skirat smör är magiskt till vad som helst!

6 Jenny:

skriven

Kycklingfärs är så himla gott! Tack för receptet!

7 Michaela :

skriven

Jag älskar verkligen kyckling i alla dess former. Sparar detta recept ❤️

8 Sarah:

skriven

Färsbiffar är riktigt gott :) Så roligt med ett recept :)

9 Amanda:

skriven

Gud så gott detta lät. Blir verkligen hungrig av den bilden och då har jag ändå ätit ikväll. Mumms :)

10 Linda Jansson:

skriven

Mums och tack för tips😊

11 Matilda Berlin:

skriven

Men alltså mums, mums, mums!! Stor kram fina <33

12 Sandra:

skriven

Det ser riktigt, riktigt gott ut ❤ kycklingfärs är så gott 👍

13 Jenny:

skriven

Åh så gott...

Jag har inte sett kycklingfärs här... men jag har en köttkvarn, visst borde jag kunna köra kycklingfileer i den? Fick med den när vi köpte en köksassistent så det var inte något köp jag hade planerat och vet inte alls hur den funkar ännu... haha!!
Ser super gott ut i alla fall!!

kram kram

Svar: Man kan köra i mixer med. :-)
Hanna

Kommentera här: