Min ketogröt

Godmorgon! Hoppas att du mår bra och att du har sovit gott. Det har inte jag, vet inte riktigt vad som var problemet i natt. Jag var kanske för uppe i varv efter passet igår.
Fick en liten chock när jag tittade på termometern, det är nio minusgrader. Undrar om jag behöver skrapa bilen eller om det inte har varit den typen av kyla.
Ni är några som frågat om receptet på ketogröten som äter några gånger i veckan. Receptet är för två portioner men tycker att det är alldeles för lite så jag äter allt själv, hehe. Du behöver:
2-3 ägg (jag tar två)
2 msk kokosnötsmjöl (är okej i små mängder)
1 msk kokosolja
2 ½ dl kokosgrädde
Rör ihop allt och värm tills den tjocknar. Gröten ska inte koka och akta så det inte bränner i botten. På ketovis servera med smör, jag har även kanel på. Äter du inte keto kan jag tänka mig att det är gott med frukter på och kanske lite nötter.
Receptet är från Martina Johanssons bok Ketoguiden.
1 Emelie:

skriven

Jobbigt när man inte får sova ordentligt och man vet inte varför 😴 spännande recept, aldrig hört talas om faktiskt 😆

2 Sara Stödberg:

skriven

Oj vad min mage skulle sätta igång om jag hade så mycket smör till. Fast det är klart hellre att den sätter igång än att det är åt andra hållet.. dela gärna fler recept en dag kanske jag ser något jag vågar prova på?

Svar: Det blir fart på min mage med, men hellre det än den andra varianten. :-) Du behöver ju inte ha smör till. Frukt och bär är säkert jättegott till. :-)
Hanna

3 Pärla:

skriven

Usch så tråkigt, hoppas dagen går bra iallafall. Jag har sovit som en prinsessa. Låter spännande, ska testa denna.

4 Moa :

skriven

Jobbigt att inte sova bra, spännande med ketogröt det lär jag testa :)

5 Jennysvardag:

skriven

Åh, den gröten ska jag testa någon dag. Den ser verkligen god ut. Här var det också kallt hade hoppas på mer värme i dag

6 Ariella :

skriven

Ååå, jag älskar gröt så denna ska jag testa! Tack för tipset!

7 Emma Engström:

skriven

Det låter ju verkligen himla mumsigt! :D <3

8 MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap:

skriven

Spännande, det där har jag aldrig hört talas om tidigare.

9 Johanna:

skriven

Hoppas att du inte har nått virus i kroppen, håller tummarna för att du mår bättre ikväll och att det bara var efter passet igår. Chock när man kommer ut och det är minusgrader, hahah <3 Massa kramar fina du <3

Svar: Jag har känt mig enormt seg idag men väntar bara på ett samtal så ska jag sova. Hoppas på en betydligt piggare dag imorgon. :-)
Hanna

10 Therese:

skriven

Det där låter intressant ska göra det någon gång =) ja det va minus grader här med idag men nu tycker jag det får sluta och komma lite vår och värme

11 emma-matilda:

skriven

Alltså, jag blir så himla sugen på att ändra mitt viktväktarna till något annat. Fett är ju absolut inget man ska ha mycket av i just viktväktarna. Men sen är ju frågan om min mage pallar allt fett. sist fick jag problem med gallan. haha

Svar: Ja det kan ju vara ett problem med fettet. Man ska helst ligga på 200 gram per dag och det är mycket om magen inte är van.
Hanna

12 amanda:

skriven

mums låter som en kanon god gröt :D

13 Sandra:

skriven

Det här måste jag testa, låter ju urgott 👍

14 Amanda:

skriven

Gröten lät faktiskt god och låter även väldigt enkelt att göra. Är det ost du har uppe på eller är det smörklickar? :)

Svar: Det är smör på. :-)
Hanna

Kommentera här: