Dumlekakor

Redan 2013 sparade jag ner det här receptet på bloggen som utkast. Jag har dock aldrig publicert inlägget. Det kanske är dags nu, haha. De här kakorna har jag själv inte bakat men däremot ätit när Rickards syster bakat dom. Vet att de är galet goda!
 
200 g margarin
1 dl strösocker
3 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
 
Folieformar
Dumlekolor
1 ask Noblesse choklad

Så här gör du:

1. Blanda, margarin, strösocker, vetemjöl och bakpulver till en jämn och fin deg. Låt degen stå kallt i ca 30 min.

2. Ta en liten bit deg och rulla till runda kulor. Lägg varje kula i en folieform. Tryck ner en dumlekola i varje boll. 

3. Ta ut plåten när kakorna är färdiga och lägg på en noblesse på varje kaka. Låt chokladen smälta och kakorna svalna innan du lägger upp kakorna i en burk. Eller varför inte paketera fint i cellofan och ha med som gåbort-present.

 
1 Malin moen:

skriven

Muums. Både låter gott och enkelt att göra. Måste absolut testa detta! ☺️

2 Åse:

skriven

Men mums. Måste ju testas:)

3 Sandra Bäckman:

skriven

De här gör min dotter, finns även pärondumle man kan ha i. De är verkligen farligt goa ❤

4 Sofie :

skriven

Gott ju, lite roligt att du sparat det så många år men publicerar det först nu. Bättre sent än aldrig 😋

5 Kamilla:

skriven

De måste ju vara kanon goda. Dumlekola gillar ju jag så dessa är nog en hit för mig

6 Amanda :

skriven

Mums det låter värkligen som att dom är super goda får prova deta recept

7 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Minns när de där kakorna var populära, var och varannan människa gjorde dessa. Provade själv och de var goda men gjorde aldrig igen :). Kul för hade liksom glömt bort detta :D.

Kommentera här: