Dagens träningspass

Idag åkte jag, Rickard och Marcus till Linköpings jobbigaste löparspår, nämligen Hackefors för att jogga några kilometer. Jag skapade en ny spellista när vi var på Gotland som jag hade i lurarna. En sån där lista med musik som jag blir glad av. I typ ett år har jag lyssnat på Avicii när jag tränar men har tröttnat lite nu och behövde lite ny energi.
Men åter till passet. Det var på tunga ben som jag sprang idag och jag kände även att jag fått små muskelbristningar i vänster ben efter passet igår. Det var tyvärr alldeles för dålig uppvärmning för det vi gjorde igår. Men jag ska inte hänga läpp, såna här bristningar får jag mellan varven och jag vet att de brukar läka ut snabbt. Jag joggade igenom mina 6,4 kilometer och gissa irritationen när jag flög som en vante på en sten. Skrapade upp benet lite grann men det var bara att springa vidare. Nu när jag sprungit färdigt är jag nöjd med mitt pass men jag var riktigt sur och irriterad. Kände mig så otränad. Vet dock att svackor kommer så håller jag i kommer det snart vända.
 
 
 
 
1 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Var det på grund av muskelbristningen du föll och rev upp så där eller blir det efteråt? Har väldigt dålig koll på sånt där. Hur vet man att man fått en muskelbristning?

Svar: Man kan få små bristningar när man inte har värmt upp tillräckligt i förhållande till det man ska träna. Det kan också hända när man tränar ett tufft pass som är över den nivån man är. Bristningen fick jag redan igår på passet. kände det efteråt. Att jag vurpade berodde på att jag snubblade på en sten och det är inte relaterat till muskelbristningen. En muskelbristning får man i ett muskelfäste, det gör ont i en punkt och inte som vid träningsvärk där man har ont i hela muskeln och på båda sidorna. Tex båda baksida lår eller hela magen.
Hanna

2 Sandra Bäckman:

skriven

Aj, muskelbristningarna måste väl kännas endel?
Jag kan se dig som en irriterad Hanna framför mig 😂😂
Men du...jag vet att du snart är tillbaka och svackan borta för du är ju en kämpe ❤ när andra ger sig så går du bara ännu mer in i det du gör ❤

Svar: Ja, men som tur är så läkte den snabbt.
Hanna

3 Lexochlogan :

skriven

Bra musik eller en pod i öronen gör träningen så mycket roligare, jag får absolut mer energi med något i öronen. Kul med ett löppass med andra, här blir det mest träning själv och ibland behöver man ju lite pepp från andra

4 Lexochlogan :

skriven

Bra musik eller en pod i öronen gör träningen så mycket roligare, jag får absolut mer energi med något i öronen. Kul med ett löppass med andra, här blir det mest träning själv och ibland behöver man ju lite pepp från andra

5 Tess:

skriven

Oh shit just nu ångrar ja att jag kollade bak i ditt arkiv och fann detta inlägg - ajjj ajj ajj :( ser inte ok ut alltså kram

Kommentera här: