Ett styrkepass

I december så körde jag ett tufft pass för benen och idag tänkte jag tipsa om övningarna som jag gjorde.
Visst ser det lockande ut? Jag började passet med att värma upp ungefär en kilometer gång varvat med jogg. Därefter gick jag direkt på trappan och sprang tio intervaller i full fart. Du kan också variera med att:
  • hoppa jämfota uppför.
  • hoppa på ett ben uppför. Var dock noga med att hoppa lika många skutt på varje ben.
Sumosquat med varianter.
  • 20 vanliga
  • pulsa 16 gånger
  • stå i squatställning och sidoböj 8 gånger på varje sida.
  • vanliga smala knäböj med snabba fötter.
- Utfallsteg på med foten på bänk. Tio per ben.
  • utfallsteg med hopp
  • variera med att gå framåt med benet eller bakåt.
Armhävningar mot en bänk är lite lättare. Du har inte lika mycket tyngdkraft att jobba mot. Jag gjorde tio.
Just det, sidosteg med benkick åt sidan är bra. På min instagram @hannafialotta finns alla övningar i rörlig bild.
 
 
 
1 Jessica Högberg:

skriven

Oj, fick mjölksyra bara jag såg trappan, haha. Har i alla fall kommit igång med promenader varje dag vilket känns mycket bra.

2 korkochkapsyl:

skriven

Jag är bättre på att prova vin;)

3 sofia:

skriven

Åh nu var det ett tag sedan jag var inne här, har verkligen saknat dig och din blogg! Underbart att klicka sig in på ett sånt här inspirernade inlägg hihi. Massa kramar :) <3

4 Ullie:

skriven

åhh tur ja inte tränar sånt ha ha promenader o stretch det är ja inte sånt där duktig som dej

5 Therese:

skriven

Oj vad du är duktig med träningen jag blir trött bara jag ser andra träna haha jag har sådan dåligt kondis att jag skäms

Kommentera här: