Fokus på principerna

Just nu håller jag på med en tio-dagars pilatesutmaning via onlinestudion Pilatesanytime. Den här utmaningen passar mig mycket bra då det är Basipilates som är fokus. Det finns moderna varianter av pilates och så finns det den klassiska pilates, allt under samma tak.
Idag körde jag igenom dag 3 och dag 4. Fokuset på varje pass följer de tio pilatesprinciperna:
- awareness
- breath
- balance
- concentration
- center
- efficiency
- flow
- precision
- harmony
Passen är en halvtimme långa och börjar med en kort genomgång på max en minut om vad som är temat för dagen. Övningarna måste inte vara perfekta utan huvudsaken är att ha roligt. Det tycker jag är svårt för mig just nu att tänka då jag har en stundande examination framför mig. Oavsett så blir det bra träning.

Kommentera här: