Hur vet man att man har valt rätt när folk har så mycket åsikter runt omkring?

Ja som rubriken lyder, det här är något som jag funderar över ikväll. Hur vet jag det, att det jag valt är rätt? För mig är det enkelt att svara på. Enklare än vad jag trodde. Insikter sköljer över mig hela tiden och fyller mig med ett lugn, ett lugn som gör att vad andra tycker och tänker spelar ingen roll.
Så här vet jag att jag valt rätt
- Det jag vill utgår från att hjälpa andra människor. Hur kan det vara fel?
- Tanken på det ger mig en bra känsla i magen och jag fylls med glädje.
- Jag vill det så mycket att tårarna bränner bakom ögonlocken när jag tänker på allt som finns inom räckhåll. Frihet, tid, hälsa och balans.
Det är lätt att falla in i mönster av grubbel, tvivel och att låta negativa personer få för stort utrymme. Men vad spelar det för roll egentligen, så länge jag vet att jag valt rätt! Återkommer till citatet jag skrev häromdagen (som Jenniefer lärt mig) "vad andra tycker och tänker om mig har inte med mig att göra". Med de orden önskar jag er en godnatt. Imorgon blir det att kliva upp tidigt. Verkligen supertidigt.
PS: Bilden är på Josefine, hon hade en affärspresentation. Precis som alla de andra tjejerna jag träffat genom det här jobbet, en superinspiration. DS
1 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Bra tänkt! Det låter som ett klokt sätt att väga sitt beslut :)

Kommentera här: