3

Det här med vikt, tankar och resultat

Jag är nu inne på vecka 3 av FIT1. Jag kan säga redan nu att FIT1 är perfekt för den som behöver hjälp att komma igång och inte vet hur man lägger upp ett bra träningsschema. För mig som redan har väletablerade träningsvanor är det svårt att träna på ett annat sätt än det jag är van vid. Jag vill köra min grej som mest är pilates med inslag av andra styrkeövningar, löpning, cykling och kompletterat med promenader. 
Kostschemat man ska följa är riktigt bra. Jag har gjort vissa avsteg, här och där men trots det fått riktigt bra resultat. Det är bara att fortsätta på det spåret.
Nu kan man kanske ifrågasätta varför någon med mina mått vill gå ner i vikt. Men jag är löpare och fotbollsdomare och det är ett välkänt faktum att med mindre vikt springer man snabbare och är det något jag måste bli så är det just det snabbare. Ska jag kunna döma på den nivå jag vill så är mindre vikt ett måste. Med de fyra kilon jag tappat känner jag redan en skillnad.
Det finns en skara människor som tycker att det inte ska skrivas om vikt och viktnedgång för då vikthetsar man. Det jag tycker man missar i den debatten är att ett stort problem också är att många äter för mycket. Hur många frestelser finns det inte runt omkring oss i form av snabbmat, godis, snask osv. Nu behöver man inte ens röra sig från hemmet för att beställa hem snabbmat. (Tänker då på tex onlinepizza). Det HÄR tycker jag är en intressant artikel om temat mat och varför man äter för mycket, likaså den HÄR
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Jag tycker att du är sund och att det är roligt att få följa dina resultat! Har du någon målvikt? Hur lång är du? Gillar skarp din blogg, bra och mysig mix som passar mig perfekt! Keep up the good work girl!

Svar: Vad kul att du tycker det. Jag är 165cm lång och min målvikt kommer jag säkerligen revidera nån gång under resans gång men under 60.
Hanna

2 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

skriven

Så himla duktig du är!

sv: Tur det, haha. Saknar alltid mina små töser när man är borta från dem!

3 Emelie:

skriven

Duktig du är! Men vad innebär FIt1?! Hur går Man tillväga?!

Svar: FIT-serien är ett kostprogram bestående av tre delar: Change 9 ( en nio-dagars kickstart) FIT1 handlar om att få bra och mat- och träningsrutiner. FIT2 är muskelbyggnad. Det här är tre olika boxar med lite olika innehåll beroende på vilken del i programmet man är på. I alla boxar är aloevera huvudprodukten. FIT1 innehåller ett kost och träningsschema, aloevera, proteinpulver, fibrer, kosttillskott och proteinbars.
Hanna

Kommentera här: