Det är ingen bra måndag....

Idag är ingen bra måndag, inte för att det är måndag. Det kunde lika gärna varit en dålig tisdag eller en dålig söndag..... Jag tänkte lägga upp en story på instagram med mina tankar, det som tynger mig just idag. Men jag valde att avstå. Det räcker att veta att jag är ledsen idag, ledsen och besviken på personer som jag hoppades och trodde mer och bättre om. Egentligen vill jag skriva några väl valda ord. Men jag vill inte hänga ut någon. Jag vet inte vem som egentligen läser min rader. Hade jag haft en lösenordsskyddad blogg så hade jag kunnat välja vem jag vill släppa in och då också vara ännnu öppnare. Vill ändå skriva att jag verkligen känner mig ledsen idag, men mest besviken.
Jag vet inte vad du har för bild av mig som läser här. Men jag är en väldigt lojal person. Jag tror alltid gott om alla och jag tycker inte illa om människor. Det ska mycket till för att jag verkligen inte ska gilla en person. Sen klickar jag såklart inte med alla men det är inte samma sak som att tycka illa om folk. Det är ju knappt jag börjar tycka illa om den som är dum mot mig. Så lojal är jag liksom. Ofta känns det som att jag tycker om människor mer än vad de tycker om mig. Säkert mina vanliga hjärnspöken men det är så här jag är och tänker. Tankar som jag verkligen jobbar med och som har blivit mycket bättre. Idag har jag dock en "svag" dag och då får bloggen bli min ventil.
Hur har det gått med min vad då? Det positiva är att det känns ändå inte som då 2019 när muskelfästet gick helt av. Det gör riktigt ont, men jag kan gå skapligt när jag smärtlindrar. Alltid något....
1 Malin S:

skriven

En glad och vänlig tjej som vill alla väl är min syn 🥰 /Malin

2 Towe:

skriven

Jag som inte känner dig, men som genom att läsa din blogg ett tag nu, får uppfattningen att du är en snäll, varm, rolig och ödmjuk tjej med väldigt mycket sunt förnuft :-)
Och att du har en riktigt stor omtänksam sida som räcker lååångt utanför din egen familjs sfär.

Nu vet jag ju inte om det har med ditt arbete eller andra saker att göra varför du är ledsen, men lite pepp från mig utifrån …

Jag som inte bör vaccinera mig tex har sedan ”häxjakten” startade blivit lite orolig för att behöva söka sjukvård överhuvudtaget när man läser en del sjukvårdspersonals inställning, som går på tvärs med allas lika värdighet.
Sen jag hittade din blogg så har jag tänkt många gånger att, måtte det finnas ”en Hanna” på mitt sjukhus om jag trots min försiktighet får covid och behöver vård <3

Tack återigen för allt du lägger ut och skriver om!
Jag har tack vare dig kunnat länka till seriösa människor om risk/nytta med vaccin till min bror tex.
Han fick en stroke i augusti (1 mån efter andra sprutan) .
Han hade änglavakt och klarade sig utan skador och men.
Men ingen läkare, varken på Sahlgrenska dit han kom först, eller här i våran region, tror och vill anmäla som misstänkt vaccinbiverkning, för det går inte att bevisa som dom säger.
Min bror litar på läkarna…

Förövrigt är han 45 år, frisk och vältränad, har alltid levt sunt.
Och a l l a prover var bra.
Läkarna förklarade efter röntgen att han hade en ”tidigare” skada på en ven i halsen, att den läkt och att det var ”skorpan” som lossnat och orkade stroken.

Hmmm…ja vi som lyssnat på andra läkare vet ju att dom varnar för just det här. Att spikeproteinet kan skada blodkärl och andra organ :-(

Vi får se vad han gör med informationen jag gav.
Jag är orolig för att han ska ta tredje sprutan och riskera något liknande igen.
Nu har han åtminstone fått informationen, och även den om risk/nytta med att vaccinera deras snart 12 åriga son.

Önskar dig en bättre dag och att du ska känna dig gladare igen fina du!

/Towe





Kommentera här: