Var snäll mot kroppen!

 Lyckan över att orka göra en teaser. Den är inte vacker, jag gör typ allt fel men det gjorde inte ont och upp kom jag.
Dagens träningspass lämnade en lite ledsen känsla i kroppen. Passet fick mig att inse att, även om jag egentligen redan visste, att kroppen just nu är sliten. Det är tufft att jobba heltid med den vårdtyngd som vi har just nu och samtidigt kunna prestera på träningspasset. 
Jag började med att värma upp 1 kilometer och sedan sprang jag 2 kilometer i 5 minuter/km. Det gick ju faktiskt helt okej. Det var jobbigt men inte för jobbigt eller vad man ska säga. Innan jag gick på styrkeövningarna så fick jag ner pulsen med att gå 500 meter på löpbandet. Därefter gjorde jag tre olika plankor.....
.... några armhävningar.....
Knäböj (den här såg ju betydligt finare ut än vad det kände)....  En autentisk bild på var min kropp är just nu.
Utfallsteg och upphopp. Men hjälp vad kroppen inte ville. Jag tänker vara snäll mot kroppen idag och inte pressa den.
Och så lite rörlighet. Det är i styrkan och i rörligheten jag inte har energin.
Jag har bestämt tema för första pilatestillfället nästa vecka. Var snäll mot kroppen och ära sina begränsningar! Det kommer bli mycket basövningar och mycket fokus på rörlighet. Göra det lilla som ändå ger mycket.

Kommentera här: