Det saknas modiga människor i debatten!

Jag var så upprörd igår innan jag åkte på min pilates. Det var skönt då att få komma till Mjölby och leda min timme pilates och känna hur allt bara rann av mig. Jag var betydligt gladare när jag kom hem. Det är nog den största anledningen till att jag tycker så mycket om pilates. Hur den får mig att må. Förutom de rent kroppsliga fördelarna som starkare kropp och mer rörlighet vill säga.
Från en sak till en annan...... Jag saknar modiga människor,  människor som har viktiga poster i riksdag som vågar stå upp för det som är rätt. Som inte jamsar med och som vågar gå emot strömmen. Att det finns modiga människor i samhället har jag sett men jag önskar att fler kunde visa lite civilkurage. Våga vara lite obekväma och vidga sina vyer. 
Jag saknar en riktigt debatt. Nej, Matti Sällberg som får sitta som expert i tv4 är inte neutral utan har allt att vinna på propagandan som är i medierna. Bjud in AnnCathrin Engvall som inte är emot vaccinering av riskgrupper och äldre utan enbart massvaccineringen då hon utifrån sin kunskap inte tror att det kommer gynna oss i längden. Men alla som kämpar för en förändring kämpar för döva öron. De har bestämt sin väg och den kommer de inte backa i från. Inte den närmaste tiden iallafall. Fördelen dock med att ovaccinerade bör hålla sig väck från typ allt är att de då inte längre kan beskyllas för eventuell smittspridning. Det finns de som inte vill vaxxa sig för att de är rädda för innehållet och då kommer de fortsätta hålla på restriktioner. För mig blir det ingen skillnad. Jag är redan restriktiv med vad jag gör. 
Men jag tycker det är helt galet att göra skillnad på vaxxade/ovaxxade, om det är för att skydda vaccinerade. Om sprutan fungerar behöver inte vaccinerade vara rädda för tex mig som inte vill ta sprutan. Det är så ologiskt alltihop.
Appropå modiga människor så tänkte jag nu titta på den här videon med Zoia och Hanna. I eftermiddag jobbar jag.
1 Emma:

skriven

Tycker det är en bra poäng du för fram, att alla åsikter måste få komma till tals.
Om alla bara sitter i en cirkel och håller med varandra blir det ju liksom inte så mycket utveckling på något plan..
Dock tycker jag det är viktigt att t.ex. politiker som för många människors talan ändå bygger upp sina argument på forskning/statistik och inte bara "jag tycker blabla..."

Svar: Det håller jag med om att argument ska byggas på forskning och statistik. Dock så upplever jag att den forskning och statistik som faktiskt visar på motsatsen plockas bort. Det finns en del som visar på att den inslagna vägen inte kommer gynna oss i längden. Det gäller att lyssna på rätt källor och ett bra sätt att ta reda på om det är en trovärdig källa eller inte är att kika på om den som framför faktan eller står bakom forskningsrapporten har något att tjäna på ett visst resultat. För att ta ett exempel så skulle jag inte lyssna på läkemedelsverket då de inte är helt opartiska.
Hanna

2 ingmarie:

skriven

Folk verekar helt hjärntvättade i detta.Spelar ingen roll vad man säger/skriver/delar. Inte ens fakta från LMV om de över 70000 inrapporterade biverkningarna duger. "De är ju så milda" och "alla lm har biverkningar" och de nästan 300 som dött direkt efter injektionerna "har dött av andra orsaker". Jo tjena..Men alla som dött MED covid har dött pga det. Inte pga deras andra sjukdomar eller ålder.

Tycker f ö denna är bra:
"Så de skyddade behöver skydd från de oskyddade genom att tvinga de oskyddade att använda det skydd som inte skyddar de skyddade"

Kommentera här: