Söndagslistan vecka 9

Söndagslistan kommer idag ut i förskott så här på lördagen. Jag jobbar kväll imorgon och vill få ut min sammanfattning. Känner jag mig själv rätt så blir det inget inlägg imorgon. Jag har känt mig ganska pigg idag, har sovit riktigt bra i natt men det tar ju tid att vända tillbaka dygnet.
Känsla: Jag har inte varit sjuk men nattjobbet har verkligen tagit på kroppen. I torsdags och fredags kände jag mig så yr och dann. Varje gång jag reste på mig och gick några steg kändes det som "hela havet stormar". Otroligt obehagligt men inget som en god natt sömn inte kunde råda bot för. I natt har jag sovit som en sten. Har varken drömt eller vaknat något. Så skönt ju, det var precis det jag behövde.
Träning: Jag tog ju på mig tre nattpass den här veckan och jag funderade över om der skulle gå att träna. Ovan nattjobbare som jag är. Med facit i hand så fick jag ut ett bra pass i tisdags och idag sprang/gick jag fyra kilometer på löpbandet och gjorde 50 armhävningar mot bänken i köket+ lite annat.
Veckans sticka-ut-hakan och bild: Har vi yttrandefrihet i Sverige? <<LÄNK  Min vecka har dominerats av tankar kring för och emot vaccin, yttrandefrihet och censur. Det som håller på att hända skrämmer mig. Var är friheten på väg?
Fem positiva från veckan:
Tja, den här veckan har ju varit lite speciell med tanke på alla timmar på jobbet. Slog mig att jag egentligen inte varit ledig en enda dag den här veckan. Torsdagen gick jag av men den gills inte som ledig dag. Då skulle jag ju sova ju. Något positivt är hur mycket ljusare det blivit på morgnarna. Blev så förvånad häromdagen när jag var på jobbet och såg att det i princip är dagsljus halv sju på morgonen. Jag har inte hängt med ett dugg. Den bästa tiden är nu när vi fortfarande har allting framför oss. Och med allting så menar jag våren.
Veckans låt: 
Veckans utmaning: Att dansa till låten ovan. Jag har varken rytm eller takt i kroppen... Vi skulle dansa till den här låten på jobbet men en miss i kommunikationen gjorde att jag kom för sent fast jag egentligen var i god tid. Stor besvikelse men jag fick vara med på ett litet hörn iallafall.
Veckans länk i länkregnet: Amanda som skriver om hundmys.
1 ingmarie:

skriven

Det är verkligen både märkligt och hemskt att fler inte reagerar på att vår demokrati är hotad rejält! Den är kanske redan borta. Vi får ju inte ens demonstrera och ve oss som är skeptiska. Nu är det även bara en tidsfråga innan det blir vaccinpass. Och demonstrationen i helgen (1000-mammamarcehn) blev vinklad så tokigt att det är nästan skrattretande...

Kommentera här: