En dag i december

Dagen startade med att köra igång en maskin tvätt (som jag nu kom ihåg att jag glömt att hänga upp) fixade fika till barnen som hade skolavslutning. Ida var så fin i sin röda klänning men jag fick absolut inte ta kort på henne. Efter att barnen gått till skolan åkte jag och Rickard och storhandlade och handlade några klappar som hamnat på efterkälken. Nu är nog allt vad gäller det klart.
Efter storhandlingen tänkte jag ställa mig och baka men jag behövde träna och hade på känn att jag inte skule få till något efter dagens allt pyssel. Klokt val känner jag nu när jag bara vill sjunka ner in soffan och kika på julfilm. Skinkan och knäcken är kvar och det måste jag få till ikväll eller imorgon bitti. Det tar vi då!
Dagens träningspass blev 22 st 30 sekunders intervaller med 1 minut vila. Ja, mitt vanliga pass när jag springer snabba intervaller. Kändes slitigt men jag vaknade kvart i fem imorse. Är inte det konstigt. När jag jobbar är det vidrigt jobbigt att gå upp vid den tiden men idag kände jag mig ändå relativt pigg. Så konstigt ju.
Gissa om det var svårt att låta bli dumlen och skumtomtarna innan jag tränat. Var så sugen! Jag skulle ha snasket i mina smördegskakor. Upptäckte att jag inte hade någon choklad hemma så det fick bli utan. Det går ju bra det med.
De blev så goda! Svårt att låta bli....
På eftermiddagen har jag varit iväg till tandsköterskan med Ida och så har vi slagit in några paket tillsammans. Köttbullarna är färdigtrillade. Äntligen! Det tar sådan tid och i slutet tröttnar man lite så de köttbullarna blir större än de första. Men äsch. Det blir bra det med. 
Jag har den här låten med Martin Stenmarck på hjärnan. Den får avsluta dagens inlägg. Får se om jag skriver något senare.
1 Madde :

skriven

mmmmm .. Skumtomtar alltså Det är ju så galet gott. Kan inte ha det hemma för jag äter bara. Tur det bara är ett kort tag dom finns trots allt.

2 Jennysvardag :

skriven

Vad bra att du kom på att du glömt hänga upp tvätten, jag hoppas att du har gjort de nu, annars så påminner jag dig om de nu 😅 vad skönt att ni är klara med julklapparna. Haha varje gång som jag gör köttbullar så blir dom sista alltid stora 😂 visst är de konstig att de känns skönt att gå upp tidigt när man är ledig, men när man jobbar och klockan ringer så vill man inte alls gå upp😅

3 Mina:

skriven

Det kan vara svårt ibland att motstå alla godsaker som finns så här års. Men efter träning går man unna sig. Skönt att bli klar med klapparna.

Svar: Jag kan inte springa när jag ätit godis för tätt inpå träning. Det handlade inte om att unna mig eller inte utan enbart om vad som funkar bäst för mig vad gäller träningen.
Hanna

4 Anonym:

skriven

Monica/ God jul till dig och din familj. Lyssnade på läkaren från Uppsala som du hade med i ett inlägg, mycket bra och visst är många med henne överens men det når inte allmänheten.








Svar: God Jul! Tack för din kommentar. Visst var intervjun bra. Verkligen tänkvärd med information som borde nå ut till en större publik. Särskilt de som bestämmer....
Hanna

5 Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv :

skriven

Men så himla mysigt ändå! Du hann med både bakning och träning samt matlagning. Tycker det låter ganska effektivt mot min dag som bestod av att städa 😅. Men ja vad ska man säga, allt är olika.. Jag har så svårt att läsa din blogg numera, oftast läser jag via telefwnonen Men det är massa reklam och jättesvårt att kommentera. Fattar inte vad som hänt med blogg.se?! 🤯

Hur som helst så det där med köttbullarna känner jag igen, det är lila med pannkakor eller bullar också. Mot slutet så bara "äh va sjutton" 😆

Svar: Jag har mailat till blogg.se om problemet med att den inte är särskilt användarvänlig. Tyckte ändå det blev bättre med just reklamen men det är omöjligt att kommentera från mobilen. Den är inte särskilt användarvänlig tyvärr. Ett av mina mål för 2022 är att göra slag i saken och flytta min blogg till egen domän. Är bara så rätt att förlora mitt material så måste göra någon form av backup.
Hanna

6 Marie:

skriven

Ohh så bra du ligger till ändå, vi har ju ingenting gjort eftersom julfirandet skulle inte vara hos oss utan hos BQ,s bror. Som det verkar nu så kan vi ju ej åka dit eftersom jag inte är helt frisk än och då ligger jag långt efter har inte bakat eller gjort ngt alls. Det får bli som det blir. Jag får göra en del julmat i morgon helt enkelt kommer inte orka allt idag och såklart kommer vi ju hjälpas åt.

Kommentera här: