Hanna

Mitt styrketräningspass
 För ett tag sedan så lovade jag att skriva om mitt styrkepass som jag kör hemma. Det är ett styrkepass för hela kroppen som jag kör hemma. Har du gymkort kan du ju använda mitt pass som inspiration på gymmet.
Jag kör varje övning i fem set, dock inte alla set av samma övning på en gång utan jag brukar variera lite. Anpassa vikterna efter dig. Jag gör drygt 400 repetitioner.
  • Höftlyft med vikt*20
  • Axellyft*10
  • Tricepspress*10
  • Marklyft *25
  • Knäböj *10
  • "Frivändningsprep"*10 (jag kallar övningen för det med men rodd är kanske ett bättre ord). Stå med benen höftbrett isär. Böj lätt i knäna. Fäll i höften och ha rak rygg. Håll skivstången i midjehöjd och lyft ner och upp.
  • Triceps/axel (I den här är jag svagast så kör som max 10 repetitioner per set)
                                                                                                                      
 
 
Bilderna är i den ordning som jag har skrivit övningarna. Bicepscurl har jag ingen bild, tänker att du vet vilken övning det är. :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
Madde

jag gillar verkligen att du ger tips på olika tränings sätt här i din blogg. De ger mig insperation att vilja träna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress