Hanna

En variation på spine stretch
Jag har skrivit om spine stretch så många gånger men det är för att övningen verkligen är helt fantastisk. Idag tänkte jag tipsa om en variation på övningen.
                                             
Utgångsposition är en vanlig spine stretch, lyft upp i ryggen, gör dig lång och axlarna rakt ovanför höfterna. Jag råkar luta lite framåt, ser jag. Dra in naveln mot ryggraden andas in. Andas ut och rulla ner i ryggen en kota i taget, som att du rullar nerför en vägg. Andas in och håll kvar, andas ut och rulla upp. Gör det 4 gånger.
 
 
På den fjärde stannar du kvar nere och tar tag om tårna. Fokus är att göra ryggen rund, så dra in naveln mot ryggraden och pressa ryggen bakåt. Försök också komma så nära golvet som möjligt. Jag brukar andas in och ut två gånger.
Flytta ner händerna till fötterna och gör samma sak som när du håller i tårna. Andas in och släpp händerna. Andas ut och rulla upp.
Evelina

Oj vad spännande det låter, jag måste verkligen testa!!

Therese Carlsson

Tack för tips på övningar den ha ska jag testa 😊är så dålig på att ta tag i saken

Evah Åberg

Den där gjorde jag ofta förr. Tack för att du påminde mig att börja igen. :) Vad duktig du är!

Madde

Gillar verkligen då du visar olika övningar. Behöver verkligen tips på hemmaträning just nu

Paulina

Bra alternativ till den rörelsen. Har grämt mig så länge över att jag inte når mina fötter haha. Rörlighet är verkligen en av mina svaga sidor, men jag försöker jobba på det. Men det är så tråkigt 😅

Diana

Bra övning! Den ska jag testa. Kan nog vara bra för min rygg 👍🏼

Madde

Jag gillar dina såna här inlägg. Tycker du tipsar om många fina saker och saker man kan göra för sina kropp.
Denna överningen kommer jag testat imorgon

Tess

Ohh tack för tipset babe :) ska fan prova denna för satan va ont ja har just nu i nacken ryggen ja vet inte va ja gjort ärligt talat :( kanske ska prova detta

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress