Jag vet inte om jag förstått egentligen

Alltså den här kursen som jag håller på med nu. Jag håller på att bli tokig för jag förstår inte vad jag håller på med. Utifrån kursens begrepp ska vi knyta samman det med vårt praktiska arbete. Problemet är att vi knappt har fått något material och det material som vi fick på närträffen är inte nerskrivet. Jo, begreppen men inte förklaringarna. Bara luddigt så jag måste söka massor med eget material. Känns som att allt jag skriver bara är upprepningar utan sammanhang. Jag har hittills fått VG i varje kurs i den här utbildningen men nu är jag glad om jag får ett godkänt. Usch, vad tungt det känns men jag har iallafall valt att skicka in uppgiften. Det får bära eller brista.
Nästa uppgift känns enklare. Vi ska förbereda och sedan göra en presentation utifrån en forskningsrapport. Jag hittade en studie där forskarna ville undersöka om probiotika kan behandla impulsivitet hos vuxna. (<--LÄNK) Det är ju verkligen mitt område så det ska bli intressant och spännande att få sätta mig in i den här rapporten och se vad de kommit fram till. Den här studien passar mig som handen i handsken då jag verkligen tror på att man kan göra väldigt mycket bara genom att ändra sitt sätt att äta och ta hand om sig själv. (Innan någon flippar på mig så vill jag understryka att mediciner fortfarande är viktigt. Men det ska inte vara förstahandsalternativet)

Uppdaterat 20/3 15:47
Jag måste hitta en ny studie, det var ju inte ett presenterat resultat på en studie som har gjorts utan en studie som ska göras. Jag får visst börja om en aning.....
1 Tess:

skriven

Va kul du hittat en kurs som passar dig perffa :) ja älskade psykiatri o psykologi för de blev som man satt o analysera om hur folk betedde sig o varför :D bra jobbat att du fått VG gumman You go girl!! Du är bäst 😍❤️❤️❤️

2 Emma:

skriven

Sånt är ju verkligen så jobbigt!! Hade också skickat in det, finns risk att man överanalyserar och blir tokig!
Hoppas nästa kurs är lättare, men de är de antagligen eftersom du tycker den ska bli kul

3 Marie:

skriven

Oj ja ibland kör man verkligen fast, har också några frågor i uppdraget jag ska lämna in nu, men tror jag svarat rätt nu, hoppas innerligt det

4 Caitlin:

skriven

Hoppas det går bra för dig med utbildningen. Jag själv har jätte svårt att ens fatta vad jag läser ibland när jag väl pluggade!

Kommentera här: