Att vakna pigg

Godmorgon, jag har varit vaken sedan 05:20 (japp det är noga på minuten.....) Är det nu vändningen börjar komma med mina trötta och "snoozande" morgnar? Det vore ju hur skönt som helst om det kunde vara så. Jag har faktiskt känt mig piggare den här veckan. Om det beror på att jag sovit bra eller om det är allt boostande med c-vitamin som gör mig pigg låter jag vara osagt. Säkert kombon.
Det blev ingen träning igår men däremot så skrev jag färdigt min uppgift och skickade iväg den. Jag har ingen aning om jag har förstått uppgiften rätt och kanske jag hade kunnat förtydliga mina argument lite mer... Men eftersom det gick så bra med den förra uppgiften så tänkte jag faktiskt inte analysera mer utan försöka lite på att det blev tillräckligt bra. Och om inte så går det ju att komplettera.
Min frukost idag fick bli spenatsoppa och ägg. Kanske lite udda men jag mår inte bra av tex mackor och yoghurt. Känner mig uppsvälld hela jag av det vilket inte är någon trevlig känsla.
Jag är ledig från jobbet idag och jag funderar vad jag ska hitta på. Promenad vore inte så dumt men jag skulle behöva springa en runda med. Ikväll är det pilates igen. Det ser jag fram mot! Vad ska du göra idag?
1 Emma:

skriven

Åh vad skönt att vakna pigg och utvilad. Speciellt så tidigt så man har hela dagen på sig!
Ibland är de bäst och bara skicka in uppgiften så man inte sitter och överanalyserar den!
Ha en toppen dag

2 Mikkizlilja:

skriven

Snygg blogg. Mycket inspirerande.

3 Karoline:

skriven

Skönt med en ledig dag, njut. Vi ska stor städa idag.

4 Diana Saelöen:

skriven

Härligt att fått lämna in uppgiften och hoppas på lika bra omdömen som förra. Du är ju duktig och måste tro på det. Jag saknade min morgonpromenad idag men skulle liksom med tåget så det hanns inte med.

5 Mikkizlilja:

skriven

Låter underbart att få vakna utvilad och pigg. Det känns som det var evigheter sedan jag gjorde det. Måste säga att spenatsoppa är SUPER GOTT. Vi äter det hemma ibland, på samma vis som du ser det ut som. Mycket nyttigt men också SÅ GOTT!

6 Fröken Rödlök:

skriven

Vad härligt att vakna och vara pigg, speciellt nu när det är så ljust ute, det kanske hjälper till =)
Vad gött att skicka in en uppgift. Jag brukar tänka som dig, även om jag kanske missuppfattat eller inte gjort helt hundra har man alltid möjlighet att ändra och göra om! =) Lycka till.

7 Pia:

skriven

Löpning på lunchen och dans ikväll. Hur kontaktar man dig? Jag hittade ingen mailadress på din sida här.

Svar: Du kan maila mig på [email protected] :-)
Hanna

8 Tess:

skriven

Alltså c vitamin gör susen jag tar mina vitaminer innan ja lägger mig efter lite mat i magen å man känner sig piggare å gladare :) sen solen gör under också :D skönt att vakna utvilad för man orkar så mycket mer då

9 Pärla:

skriven

Skönt att du känt dig piggare. Man kan ju inte alltid hinna med allt, uppgiften var väl skön att få undan dock. Avis på din frulle alltså, mums!!
Skönt med ledig dag, det har jag också haft. Passat på att fixa mina fransar.

10 Emma Engström:

skriven

Är faktiskt ingen snooz-människa, kliver oftast upp direkt när klockan ringer! :D Skönt att du fått en uppgift klar, brukar vara skönt att släppa från axlarna! <3

11 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Så gott med spenatsoppa och ägg, även om jag inte skulle äta det till frukost. Men man ska äta det man mår bra av & som du säger; uppsvälld mage är inget trevligt! Håller tummarna för att denna uppgift också kommer gå bra :)

12 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Tycker din frukost ser både god och nyttig ut, att börja med spenat är ju jättebra förstår du vilken järnbomb att starta dagen med :). Sedan förstår jag det där med magen och yoghurt är lika med sådant :).
Gällande uppgiften går den säkert bra, tycker ofta man har sån där press på sig själv men sedan faller det mesta på plats ändå :).

13 Amanda:

skriven

Jag håller tummarna för dig att uppgiften blev godkänd. Spenatsoppa med ägg är så gott. Var ett tag sedan jag gjorde det. Kanske får göra det igen. Hur gjorde du den sådär grön och tjock? :)

Svar: Jag har bara lite grädde och massor med smör i. Inget vatten. :-)
Hanna

Kommentera här: