Tuffa intervaller på bana med Rickard

Idag tyckte jag att det var en bra idé att springa intervaller på löparbana efter jobbet. Så Rickard hämtade mig och så värmde vi upp tillsammans. Eftersom jag sprang korta intervaller i tisdags så var tanken att springa lite längre intervaller ikväll. En form jag verkligen gillar är att springa supertusingar. Tusen meter delas upp i 100, 200, 300 och 400 meter och så ungefär 1 minut vila mellan varje. På första tusingen körde jag ståvila men det kändes inte bra så de nästföljande seten gick jag hundra meter och anpassade tempot efter hur mycket jag behövde komma ner i flås.
Rickard körde en stege där han sprang längsta intervallen först och därefter drog av 200 meter på varje intervall men ökade också farten på varje sträcka. Tycker det låter som en riktigt rolig intervallform så den vill jag testa nästa gång det är dags för längre intervaller.
1 Tess:

skriven

Men gud va hurtiga ni är då :) du är så duktig vännen - hej och hå :D antar de kändes bra när ni kom hem i både ben och sinne :D

2 Pärla:

skriven

Jag blir trött av att bara läsa, haha!! Men härligt när det är något man gillar och känner att det går bra. Intervaller är ju en bra träningsform tycker jag.

3 Evahle - mammalivet och psykisk hälsa:

skriven

Mysigt att träna lite tillsammans :) Kan tänka mig att det gör träningen lite roligare. Jag har kommit igång lite smått med träning nu igen efter förlossningen :)

4 Diana:

skriven

Vilket starkt pass du körde! 👏🏼👏🏼👏🏼 Bra jobbat! Intervaller är inte att leka med 😆

5 Fröken Rödlök :

skriven

Vad roligt att träna tillsammans. Roligt också att det finns så mycket olika varianter på träningsformer.

6 yasmine mamma till dennis och angelina:

skriven

Åh vad duktiga ni är som orkar springa i denna värme.
Man får nästan dåligt samvete för att man själv aldrig tränar.
Ha en fin fredags kväll

Kommentera här: