Sommarlov för barnen

Godmorgon! Idag är barnen på skolavslutning, känns väldigt konstigt att inte vara med. På grund av corona så har alla barnen skolavslutning i sina respektive klassrum och inga föräldrar får komma. Samuel slutade redan igår men det har jag för mig att jag skrev. Jag jobbar ikväll, tänkte inte på skolavslutningen när schemat las men så är det med det. Vi tänkte äta lite lunch tillsammans innan jag åker till jobbet, frågan är bara var. Samuel har varit sugen på sushi länge men det vill inte vi andra äta. Så vi måste hitta ett ställe med takeaway som har både och.
Jag läste ut boken igår förresten så nu vill jag hugga in på nästa. Jag är så sugen på att läsa nästa del. Men först lite bloggande en stund. Vad ska du göra idag?
1 Sandra (sandifighter):

skriven

Här är det också skolavslutning. Bästa kompisen börjar sjuan till hösten så jag hade hoppats få ett kort på dem tillsammans, men icke sa nicke. Jag saknar skolavslutningen i kyrkan med allt som hör till. Känns så högtidligt. Nu känns det mer som en vanlig skoldag. Gött för våra ungar att få sommarlov i varje fall. Här blir det grillat i trädgården efter barnens önskemål.

Kommentera här: