Jag tar en omväg.....

Något jag älskar är att känna fartvinden mot ansiktet när jag cyklar, känna hur benen bara trampar och det inte ens är jobbigt. Ungefär som #runnershigh fast på cykel. Idag cyklade jag till jobbet, men gissa att det blev lite jobbigt när jag märker att jag glömt cykelnyckeln hemma. Ännu jobbigare blir det när mannen är snäll och ska komma till jobbet och tar med fel nyckel. Tar på mig det en aning då jag inte var alltför tydlig med vilken cykelnyckel som passar till låset. Men slutet gott allting gott då han tar med cykeln hem och kommer tillbaka med den lagom till han ska till jobbet.
För skojs skull tog jag en omväg både dit och hem, ville gärna få några extra kilometer. Så skönt att cykla ju när man inte har motvind och det liksom går av sig självt.
 
Imorgon är det midsommar. Mina planer för dagen är att jobba, jag har bett Rickard göra en jordgubbstårta så det blir en härlig midsommartårta och god lunch (inte nödvändigtvis i den ordningen....) innan jag åker iväg för sista passet innan jag går på två veckors ledighet.
1 Hanneles bokparadis :

skriven

börjat cykla mer och mer, två timmar i går till gymmet 😎

Kommentera här: