En bokrecension

I dagarna har jag läst ut Annelie Olssons allra första bok om Alva Bengtsson. Annelie har jag lite personlig anknytning till då vi följde varandras bloggar för flera år sedan och efter ett tag blev vänner på facebook och fortfarande är.  Hon bjöd in mig till bokreleasefesten. Men så kom coronan och partyt ställdes in. Surt, hade varit roligt att träffas "live" när vi varit i varandras liv så länge fast på avstånd.
Den här första boken om Alva handlar iallafall om hur hon blir dumpad av sin pojkvän på ett väldigt taskigt sätt och blir övertalad av sin bästa vän att åka på en långresa, bland annat till Nya Zeeland och Australien. Kompisen får dock förhinder och Alva tvingas välja mellan att åka själv eller ställa in resan. Det senare är inget alternativ. På resans gång träffar hon nya vänner och lär sig massor om sig sjäkv under resans gång,
Jag tycker att det är en riktigt bra bok och jag är så nyfiken på hur det kommer gå för Alva framöver. Jag gillar böcker som handlar om relationer och de förvecklingar som kan bli. Människors osäkerhet och tankar om hur man tror att man uppfattas och så ser andra på en på ett helt annat sätt. Jag tror att vi alla kan skriva under på att tänka och tro att andra ser på en med lika elaka ögon som man själv gör ibland. Läs boken iallafall, den är bra!
1 Emma Engström:

skriven

Åh denna har jag faktiskt hört bra om från andra! Jag själv läser inte så mycket men har funderingar på att försöka i alla fall att ta upp det igen eftersom man blir himla lugn av det, bra medicin för att somna haha :D <3

2 ★ Orsakulla som blev mamma vid 20, porslin, pudelägare & specialpedagog ★:

skriven

Vilket härligt boktips och så roligt att en bloggvän till dig skrivit det dessutom. Så tråkigt att corona ställde till det med realisen bara. Kanske ni kan ses i framtiden ändå? Bor ni nära varandra eller är det en bit ifrån?

3 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Så tråkigt med allt som blir inställt såhär i coronatider... men det där lät verkligen som en bok jag skulle vilja läsa 😍 måste jag spana in, tack för tipset :)