Promenad och jordgubbar på torget

Suddiga men glada tjejer. Och på coronaavstånd från varandra.
Vi valde rätt dag att ta en promenad, jag och Sofia. Jag skulle ljuga om jag skrev att det inte var ett moln på himlen men solen sken och det var ganska varmt. I solen iallafall. 
                                                                                      
Sofia ska flytta och eftersom jag har bytt jobb så tar jag aldrig några promenader längre nere vid Stångån. Så det kändes som ett givet promenadställe idag. Snart kommer det ju inte bli några promenader här. Vi tog ett gäng fotopauser och pratade om ditten och datten.            
Underbar bild! 😍
Efter promenaden knallade vi upp till torget och fick tag på de finaste och godaste jordgubbarna som jag ätit under den här säsongen. 3 liter för 90:- är som hittat ju! Efter jordgubbsshoppandet knallade jag ner till pendeln för att ta tåget hem igen och maten står på spisen. Idag ska vi äta köttfärslimpa. Det är ett säkert kort som alla barnen gillar. 
1 Evahle - mammalivet och psykisk hälsa:

skriven

Så härligt med promenad! Jag och Melvin har också varit ute idag men det var mycket varmare än jag trodde det skulle vara faktiskt :) Så gott med jordgubbar!

2 Diana Saelöen:

skriven

Så underbart att kunna ta en promenad tillsammans på det viset....med lite snack om allt möjligt. Jordgubbar är ju bara så gott, jag har sparat några i frysen också tillsammans med lite rabarber så att jag kan ha sommarkänsla lääänge när jag gör paj.

3 Anonym:

skriven

Alltid skönt med en promenad. Man får passa på då vädret tillåter. Jordgubbarna var ju galet dyra en period. Köpte 3 för 100men ditt pris var bättre

4 Junitjej:

skriven

Vilket fint promenadställe! Så härligt att promenera med en vän! Sådana promenader saknar jag faktiskt. Så gott det är med jordgubbar! Man får passa på att äta sådana, när det är säsong för det.

5 Jenny:

skriven

Men så gott med köttfärslimpa!!
Hur gör du din?
Jag försökte en gång men den blev torr som en skosula och alla vägrade äta den. Men jag minns att min farmors var så god!!!

Härligt med sällskap på promenaden.

Jag tycker jordgubbarna i Sverige är ruskigt dyra. Här kostar de runt 15-25 kronor kilot :) precis som svenska (eftersom de är lokalt odlade och inte rest över halva världen).

Men förståt att man tycker det är billigt när man fick betala över 100 kr litern vid midsommar (i alla fall fick min mamma göra det.)

Kram kram 🤗

Svar: Jag använder ägg, havregryn, grädde och soja + grillkrydda och peppar. Var den inne i ugnen för länge kanske?
Hanna

6 Tess:

skriven

Jordgubbar som är såååå gott :D o vilket väder ni verkar ha haft ändå gumman :D du är så söt där du sitter ❤️😍

7 ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★:

skriven

Så mysigt det låter :). Så fint det där att umgås, promenera tillsammans och bara få prata. Sedan extra fint när det är något ni inte gör längre och nu kommer få sluta med. Tänk ändå hur vissa saker i ens liv förändras? Det där man haft som så givet och självklart som bara försvinner framför ögonen på en. Det är rätt konstigt ändå :(.

8 Amanda:

skriven

Åh köttfärslimpa det är verkligen så gott😍 Väldigt billiga jordgubbar du hittade för 3 liter då har du massor att äta. Mumms :D

Kommentera här: