Födelsedagsfirande och en runda i skogen

Godmorgon!
Hoppas att du har sovit gott och att du är pigg. Jag sitter och äter grädde och jordgubbar till frukost och ska snart ge mig ut och måla färdigt det sista på staketet. Det lovades inget regn igår så jag och Rickard spenderade någon timme med att måla staketet. Givetvis började det regna ändå. Ett sånt där strilande, fint regn som snart slutade. Men det visste vi ju inte så målandet avbröts och istället hamnade jag i soffan med en bok, en glass och Rickard som sällskap.
Vid lunchtid åkte vi hem till mina föräldrar för att fira mamma som inte fyllde år igår men på tisdag. Det blev lite förskottsfirande. Mys ju!
                                                     
Ville inte komma tomhänt så det shoppades en liten rosbuske. Mamma bjöd på smörgåstårta och så en härlig gräddtårta till efterrätt. Medan vi åt funderade jag över om det gick att springa med den uppladdningen. Skulle jag må illa?
En suddig Ida och Rickard i bakgrunden. Min röda jumpsuit kommer bli välanvänd. Det är redan tredje gången som den åker på. Ny favorit!
Jag tycker om att springa Lok-milen i Vidinsjö. I teorin vill säga. I praktiken snubblar jag över rötter, fyra gånger vrickade jag till min vänstra fot varav en av gångerna gjorde det rejält ont. Varje gång jag försökte öka tempot så snubblade jag. Så irriterande. Men jag hade bättre känsla när jag sprang igår än häromdagen då jag vill ge upp och gå hem redan efter de första löpstegen. Så jag är glad! Och jag mådde inte illa av uppladdningen. När vi kom hem så åt vi och efter det kikade vi på "House".
1 Anita:

skriven

Mysigt :D

2 Marie:

skriven

Ja det ser ut att vara en jätteskön jumpsuit och god frukost det lät

3 birgitmaria:

skriven

Vilken frukost!
Och mysigt med födelsedagsfirande :-)
Jag har inte tränat idag, men städat och handlat till mina föräldrar.
Bra jobbat på milen, särskilt med tanke på underlaget.

4 Emma Engström :

skriven

Hoppas det gick bra med målandet idag?! Man får passa på när regnet håller sig borta 😃 Stort grattis till din mamma i förskott, hoppas hon fick en bra dag med firandet men även att tisdagen blir himla bra ☺️

5 Frida:

skriven

Vad härligt! Och gott med smörgåstårta. Har faktiskt beställt en tills imorgon då min pojkvän aldrig har testat det :D

6 Louise Baumgärtner:

skriven

Vilket fint par ni är! Vi (läs maken) målar huset denna sommar. Från mörkblått till olivgrönt, blir så fint. Hoppas att du och de dina har en fin sommar:)

Kommentera här: