Ett besök på Harge uddar

Igår åkte vi (jag, Rickard, barnen och så äldsta grabbens flickvän) till Harge uddar igen. Hemma var vädret betydligt bättre så vi hade lite otur. Inte så att det var kallt men för kallt för min smak för att kunna komma i och doppa mig. Tyckte märkligt nog att Vätterns vatten är kallare än vattnet vid Tofta på Gotland och då var det ändå en vik som vi skulle bada i.
Ser inget vidare roligt ut. Men vi har bestämt att åka dit igen och då vada över till andra sidan. Längs med vassen är det grundare så där kan man gå. Om man kan simma så kan man simma över till andra sidan med. Det är varken långt eller särskilt djupt.
Samuel och L gick i förväg så efter badet knallade vi ikapp dom. De hade hittat en mysig grillplats där vi satt och fikade en stund. Väl här kom solen tillbaka och det blev så mycket vackrare. Älskar att vara här!
Det som är så bra med den här leden är att den går inte från a till b utan den går runt. Väldans smidigt med barn måste jag säga. Nackdelen är att sista biten (eller första beroende på vilket håll man börjar gå åt) får man gå genom kohagen och att korna höll till precis vid utgången. Men det gick ju bra. Det var snälla kossor. 
1 Emma Engström:

skriven

Vilken härlig och mysig tur! Vet du hur många grader det var i vattnet? :D Jag är ju sån badkruka så vada är mer mig grej faktiskt. Hade nog fixat det där kanske, gillar när det är ganska långgrunt om man inte ser botten heller liksom! <3

2 ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★:

skriven

Det är ju lite speciellt det där med vatten tycker jag, ibland kan det där som borde vara varmare kännas betydligt kallare. Känner liksom igen den där tanken ;D.

3 Marie:

skriven

Oh så härligt ni har det =D

4 Eva`s blogg:

skriven

Så himla mysigt att bara vara ute så :)

Kommentera här: