Det känns som höst

Imorse när jag gick till tåget så tänkte jag det att det känns som att sommaren definitivt är över. Det är så kallt. Känns inte alls som högsommar vilket det är enligt almanackan. När jag skulle knalla iväg till tåget kände jag att jag inte kunde vänta till ikväll med att få veta hur boken "broder Jakob" slutade så medan jag gick hade jag ögonen i boken. Kanske inte supersmart men vid den tiden är det inte någon ute så ingen risk att krocka med någon. Möjligtvis en lyktstolpe men det gick ju bra. 😆
När jag kom hem från jobbet så hämtade jag ut ett paket till Ida. Hon ville så gärna ha ett Lego Frost-slott. Villkoret för det var att hon skulle läsa en bok varje dag i en vecka och det gjorde hon. Bra motivation, hehe. Älskar att bygga med lego förresten, skulle kunna shoppa lego till mig själv... 
Lagom till vi var klara så åkte jag och Rickard in till stan för att vara med på mittsäsongsträff. Vi kom lagom till himlen fullkomligt öppnade sig och åskknallarna avlöste varandra. Men det slutade regna och sprack upp. Det blev en jättefin kväll minus att det var så kallt då. Jag ville också springa med domarna men jag avstod då magen varit helt knäpp hela dagen. Så jobbigt ju!
1 Tess:

skriven

Visst känns det som höst :( så jäkla trist för vi är fortfarande i juli månad :( vars tog sommaren vägen? Min semester regnade bort bokstavligt talat

2 Amanda:

skriven

Det är ju alltid så roligt när man hittar en bok man tycker är så bra. Kommer det en bokrecension om boken? Hört mycket bra om den författaren så man kanske ska läsa boken? :)

Kommentera här: