Hur ska man veta om man inte vågar prova och andra tankar jag tänker

Jag tror att det här blev min längsta rubrik någonsin..... Men i det här inlägget tänkte jag samla några funderingar som jag gått och tänkt på
  •  Hur kan man veta att något inte funkar om man inte vågar prova? Om jag tex har ett hälsoproblem som kan bli bättre med en kostförändring. Hur kan jag då veta att det inte funkar om jag inte är beredd att prova och våga experimentera.
  • Jag vill inte förlita mig på koffein, Jag vill förlita mig på KetoPower. Men det är svårt att bryta vanor.
  • "Jag har testat så många produkter och ingen har passat min hy". Tänk om problemet inte beror på produkterna utan att det är en obalans inne i kroppen som andra matvanor kan hjälpa till att fixa. Ja, jag har snöat in på kost men den är viktig!
  •  Mina eksem på armbågarna. Är det en obalans kanske? Det är något jag ska försöka biohacka under 2020. 
  • Jag förstår inte varför man är så rädd för det naturliga. Det borde vara tvärtom att man har respekt för "hittepåmaten". Världen är upp och ner.... Jag ses som lite konstig och avvikande eftersom jag inte följer normen....
  •  En tanke som jag tänkt mycket under slutet på 2019 och som jag också tar med in i 2020 är att inte vara avundsjuk på de som har andra förutsättningar än du. Arbeta utifrån dina förutsättningar och gör det bästa du kan.
 
 
1 Moa Larsson:

skriven

Det är fruktansvärt svårt att bryta vanor. Men vet du? Jag har varit utan Celsius i snart tre dygn nu. Jag gav fan i att köpa hem bara. Har dock druckit en kopp kaffe på morgonen. Så det går! Jag hejar på dig!

Svar: Att inte köpa hem är såklart superbra tips! Bara det att vi har drygt två plattor här hemma....
Hanna

2 Pärla:

skriven

Så sant så.. Mycket kan nog komma inifrån, hur vi äter speglar ju ofta hur vi mår. Men att bryta vanor, ja det är tufft! Men man kan inte mer än försöka.

3 amanda:

skriven

Jag tycker att det är otroligt svart att bryta olika vanor men jag försöker helt enkelt :)

4 korkochkapsyl:

skriven

Ja, kosten är viktig och det är helt galet att naturlig mat blivit konstig. Jag äter en köttbit med sallad och alla undrar hur jag ska klara mej utan pommes eller vad det var till och tycker minsann att man kan äta en dessert sen... nåja, jag mår bra så det får vara <3

5 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

skriven

Det är så synd att man många gånger avfärdar saker utan att prova dem och att det ska vara så svårt att bryta vanor... Människan är en märklig varelse ibland haha

6 Rebecca:

skriven

Ibland måste man våga för att vinna☺️

Kommentera här: