Nytt till mitt hemmagym

Jag brukar uppmuntra mina deltagare på mina pass att använda blocks och i torsdags var det just blocken vi använde. Fördelen med blocken är att de hjälper till att skapa rymd och längd samt ett lyft där det behövs. Placerar man blocken mellan låren aktiveras också insida lår.
Jag tycker det är lite kul att testa rörligheten med och utan blocken. Nu har jag mina egna block som jag kommer använda i mina pass här hemma. Blocken kan även användas och sätta mellan knäna på tex pelvic curls för att undvika att knäna sticker ut åt sidorna. Det ger lite mer stabilitet helt enkelt.
                                                                       
De här övningarna tänker jag ta med mig till mitt pilatespass i Mjölby, där finns ett gäng block som jag kan använda. Dock inte här där jag bor. Ska nog ta upp med styrelsen om det är något som kan tänkas köpas in. Längre ner bjuder jag på några av övningarna i rörlig bild. Vet ju att du brukar uppskatta när jag visar i rörlig bild med.
 
1 Paulina:

skriven

Vad kul. Hört att det går att göra massa med ett sånt 😊 Har en foamroller, men använder inte den så mycket tyvärr 🙈

2 Två Månadslöner:

skriven

Vad roligt det ser ut!

3 Marie:

skriven

Så enkla och bra medel med blocken

4 Ullie :

skriven

Du är så himla duktig . Önskar min kropp ville mer. Gick alltid på gymoabo friskis .
Ha en fortsatt fin helg kram

Kommentera här: