Hanna

Godkänt regelprov, dagens träning och godis
Jag har tänkt flera gånger att jag ska skriva några rader men det har stått helt still i huvudet. Morgonens inlägg skrev jag för ett tag sedan när jag hade inspiration i överflöd. Det är ju så jag brukar göra, skriva ett gäng inlägg när jag har inspiration och samla på hög för dagar när den tryter.
Vad har hänt sen sist då? Att det har snöat är det första jag vill berätta. Som jag väntat på snön och jag hoppas verkligen att jag och barnen hinner ut och åka pulka innan den försvinner.
Jag gjorde ett avsteg från min keto igår (högst medvetet och ett aktivt val.) Jag hade inte förberett någon kvällsmat och tagit med mig och jag kände verkligen inte för att fasta. Så jag åt potatisbullar, bacon, rårivna morötter med persika i, lingonsylt och så grädde i sylten (enda sättet jag kan äta lingonsylt är med grädde i, krösamos som de boende säger). Men alltså det smakade helt galet sött alltihop, det var som att äta godis i "söthet". Om jag tycker att vanlig mat smakade godis, vad kommer jag då tycka om riktigt godis? Jag vill nog faktiskt inte ens testa.  
Idag kom nya numret av LCHF-tidningen. Fanns som vanligt mycket matnyttigt att läsa. Tänkte läsa resten ikväll bara det här inlägget är färdigskrivet. Eller så får jag göra det imorgon förresten för i sängen ligger halva garderoben.... Tyckte det var dags att röja lite men jag började bara....
I eftermiddags satt jag och läste regelboken från pärm till pärm och strök under viktiga stycken. Det vankades omprov på fotbollsregler. Jag kan nu sätta check på godkänt regelprov, jag fick 13 rätt av 13 möjliga. Känns hur bra som helst! Nu har jag bara löptestet kvar att springa. Hu vale, men det är bara att göra´t. Jag vill ju döma fotboll.
När jag kom hem från regelprovet ställde jag mig och värmde upp, tänkte först bara springa drygt tio minuter. Men så fick jag feeling och rev av ett intervallpass. En minut i olika farter och så drygt 30 sekunders vila. Det blev en nätt runda på fem kilometer. Efter löpningen så körde jag mitt 30/30 pass. 4 övningar, trettio sekunder aktivt och trettio sekunder vila. Fokus var som vanligt explosivitet och benstyrka.
Marie

Den tidningen hade vi också förrut och oj vad det snöar

Ullie

Bara man gillar det o det verkar kul då blir det oftast bra önskar dej en härlig torsd kramar

Moa Larsson

Jag gör likadant - tidsinställer inlägg alltså. Himla skönt att få ur sig när lusten ligger på och dessutom använda sig utav när det står still i huvudet. Grattis till godkänt regelprov! Det är ju en hel del regler som regleras och görs om i fotbollen i tid och otid. Att göra egenvalda avstick från kostprogram tycker jag är bra då och då. Kram!

Paula

*Du är duktig ! *Jag har tänkt också börja minska med kolhydrater , men kommer ibland göra undantag. Har lite för hög blodtryck och har någon slags inre stress och blodtryck höjs då.** **Roligt att ni får lite snö denna vinter och jag skulle ge härifrån om jag skulle kunna fixa det dit ;-) för vi har tillräckligt här på Happis (Haparanda) och kallt. På morgonen nästan -23 grader, men tur att när solen kom fram blir det mildare. *Ha en bra dag* KRAM

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress