Rörlighet handlar inte bara om att stretcha

     
Jag gick igenom min externa hårddisk och då hittade jag de här bilderna. Så jag tänkte att jag skulle skriva om det igen. Det är lätt att tänka att bli rörlig bara handlar om att stretcha. Men det är minst lika viktigt att massera musklerna. Till min hjälp har jag en boll.
Först måste jag såklart testa min rörlighet. Så här långt kom jag (då) före massagen med bollen.
Gör cirklar med bollen under rumpan och även framåt och tillbaka. Massera hela baksida lår på samma sätt. Jag demonstrerar bara på ena sidan men du måste såklart göra samma sak på båda sidorna.
                                                     
Placera bollen först mellan låren och gör en roll down, låt överkropp och armar bara hänga en stund. Rulla upp och gör samma sak med bollen ovanför knäna och mellan knäna. 
Min rörlighet efter då har jag inte stretchat utan enbart massera musklerna. Du kan också få ökad rörlighet i baksida lår genom att placera en boll under foten och göra cirklar och även foten fram och tillbaka.
 
1 Jenny:

skriven

Åh så otroligt bra tips och lätt att göra!
Måste testa detta. Jag är väldigt stel i kroppen och speciellt nu när vi måste vara hemma mest.

Kram kram

Kommentera här: