Dagens tips: Ketogröt

Du behöver till en portion:
2-3 ägg
1 msk kokosolja
3 msk grädde/kokosgrädde/vatten (välj vilken du vill, alla funkar. Jag tycker dock att det blir godast med grädde i)
1 nypa salt
Låt gröten koka upp och rör hela tiden så gröten inte fastar i botten. När gröten tjocknar, stäng plattan. Jag serverar på ketovis med massor med hyvlad smör på. Men det är gott med blåbär, hallon. Ja, vad som helst egentligen. Ta det du gillar!
1 Fröken Rödlök :

skriven

Nu är Våra bästa bloggar 2019 avgjort. Kika in och se i vilken kategori du står som. Vinnare 😍

2 TwinMom.se:

skriven

Vad gott det ser ut! Har aldrig provat keto men kanske ska ta och göra det!

3 Annica:

skriven

Låter verkligen.. smörigt! (A) kunde inte låta bli.. Nä, men ser nästan likt ut en äggröra? :) Hoppas det smakar! Kram

Svar: Jo men det blir lite som äggröra i konsistensen. :-)
Hanna

4 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Åh det här låter ju helt ljuvligt gott :D. Detta måste jag nästa testa känner jag, med betoning på testa för mitt minne är som en guldfisk när det kommer till saker som har med mat att göra. Inte för att jag inte vill utan för att jag tycks glömma saker ;) :D.

5 Sandifighter:

skriven

Screenshottar bilden 👍👍 tack för tips ❤

6 Snabela :

skriven

Det låter gott, och låter väldigt enkel att göra oxå. Kanske skulle testa nån gång.

7 Therese:

skriven

Det där har jag aldrig ätit =), tycker det är kul med lite tips så olika saker , så tack för att du delade med dig =). Ha en fortsatt mysig lördag =)

8 Ullie:

skriven

är det mättande? ser gott ut men låter roligt med massa smör på =)
ha en jätte fin lördag kväll kram till dej

Svar: Ja det är jättemättande. Mycket mer än "vanlig" frukostmat. :-)
Hanna

9 Anonym:

skriven

MåSte verkligen testa det! Ser super gott och lät gott!
Ägg är alltid gott 😍😍

10 Junitjej:

skriven

Är det gott med så mycket smör på? Mättar det bra?

Svar: Ja det mättar. Sen jag började med keto är jag i stort sett aldrig hungrig. Fett mättar bättre än kolhydrater.
Hanna

11 Amanda:

skriven

Hade ingen aning om att man kunde göra gröt på keto. Vad bra att det går, hoppas du gillar det så du kan äta det flera gånger :)

12 Marie:

skriven

Det där påminner om en gröt jag körde ett tag )D, mättande och bra

Kommentera här: