Madeleines bloggutmaning

Jag har alldeles tappat bort Madeleines bloggutmaning. Jag har såklart läst inlägg men inte tagit mig tiden till att själv skriva några rader. Så hoppar på igen nu då. Börjar med dagens tema som är:
I sommar ska jag....
Det som jag ser mest framemot är semester och att vi ska åka till Gotland. Den här gången har vi lyxat till det och hyrt en lägenhet. Minns första gången vi åkte till Gotland, då sov vi i campingtält på Kneippbyn. Det blir femte gången vi åker dit och jag tröttnar aldrig. Utöver Gotland ska jag njuta och ladda mina batterier.
Jag mötte Lassie....
När jag mötte Lassie var en spännande rubrik. Det första jag tänker är på Ainbusk Singers låt Lassie. Jag har för övrigt alltid trott att det är Lili & Susi som sjunger den men det var det visst inte. Bra koll jag har....  Tänker av någon anledning på raden:
"Men hemskhet kan vända och maskroser tända sina knoppar att växa upp i gryningen. När spökena glufsar mot jag än då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek."
Jag tycker fortfarande att sången är mysig. Finns så mycket hopp tycker jag.
Då blev jag riktigt rädd.....
När Samuel var bebis så var jag på väg till bussen. Jag vet att jag tittade innan jag gick över vägen men det kommer en bil i full fart. För att inte köra på barnvagnen med Samuel i var föraren tvungen att ta ut kurvan. Så han körde precis framför oss.
Den andra gången jag blev riktigt rädd var när jag bar Ida i famnen och skulle fixa ersättning till henne. Jag ser inte var jag trampar och trampar rätt på en leksak som gör att jag halkar. Tappar Ida såklart och den smällen i golvet glömmer jag aldrig. Så hemskt.
Sen har jag såklart blivit rädd i en mängd andra sammanhang också såklart men vi byter ämne istället till....
När jag kände mig helt lost....
Lite lost och förvirrad tycker jag att jag kan göra lite när som. Men såklart kommer jag inte på något exempel nu.
En tv-serie jag älskar...
Jag tittar inte särskilt mycket på serier, men en serie som jag älskade är Greys anatomy. Jag har dock inte tid att kika på serier.
En tv-serie jag anser vara överreklamerad....
Här har jag ingen åsikt. 
En oanad talang jag har.... 
Det måste vara att jag faktiskt kan mjölka kor och köra traktor. Jag gick naturbruksgymnasium i skolan så lärde mig det där.
Min allra bästa kompis....
Är såklart Rickard. Utan honom vore jag ingenting.
En låttext som berör....
This is me från The greatest showman.
I am not a stranger to the dark
Hide away, they say
'Cause we don't want your broken parts
I've learned to be ashamed of all my scars
Run away, they say
No one'll love you as you are
But I won't let them break me down to dust
I know that there's a place for us
For we are glorious
When the sharpest words wanna cut me down
I'm gonna send a flood, gonna drown them out
I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me
Look out 'cause here I come
And I'm marching on to the beat I drum
I'm not scared to be seen
I make no apologies, this is me
Oh-oh-oh-oh
Oh-oh-oh-oh
Oh-oh-oh-oh
Oh-oh-oh-oh
Oh-oh-oh, oh-oh-oh, oh-oh-oh, oh, oh
Another round of bullets hits my skin
Well, fire away 'cause today, I won't let the shame sink in
We are bursting through the barricades and
Reaching for the sun (we are warriors)
Yeah, that's what we've become (yeah, that's what we've become)
I won't let them break me down to dust
I know that there's a place for us
For we are glorious
When the sharpest words wanna cut me down
I'm gonna send a flood, gonna drown them out
I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me
Look out 'cause here I come
And I'm marching on to the beat I drum
I'm not scared to be seen
I make no apologies, this is me
Oh-oh-oh-oh
Oh-oh-oh-oh
Oh-oh-oh-oh
Oh-oh-oh-oh
Oh-oh-oh, oh-oh-oh, oh-oh-oh, oh, oh
This is me
and I know that I deserve your love
(Oh-oh-oh-oh) 'cause there's nothing I'm not worthy of
(Oh-oh-oh, oh-oh-oh, oh-oh-oh, oh, oh)
When the sharpest words wanna cut me down
I'm gonna send a flood, gonna drown them out
This is brave, this is proof
This is who I'm meant to be, this is me
Look out 'cause here I come (look out 'cause here I come)
And I'm marching on to the beat I drum (marching on, marching, marching on)
I'm not scared to be seen
I make no apologies, this is me
When the sharpest words wanna cut me down
I'm gonna send a flood, gonna drown them out
I'm gonna send a flood
Gonna drown them out
Oh
This is me
Titeln till min bok om mitt liv skulle heta:
"Från soffpotatis till hängiven pilatesinstruktör och fotbollsdomare"
Men om jag skulle skriva en bok så skulle det vara en roman. Drömde som barn om att bli författare och det hade varit roligt. Kanske i framtiden.
När ingen ser mig så...
Ja, vad gör jag då? Jag pratar med mig själv. Varför skulle jag inte det liksom, då får jag de bästa svaren, haha!
 
 
 
 
1 Emelie:

skriven

Men usch så hemskt med det med båda barnen! 😨 när Isabelle var liten så satte hon i halsen och vi ringde efter ambulans, hjälp så rädd jag blev! Värsta jag varit med om! 😔

2 Åse:

skriven

Du skulle ha en väldigt intressant titel på din bok :)

3 Pärla:

skriven

Semester på Gotland låter härligt, får se om vi också kommer iväg på något!
Men gud så läskigt med barnvagnen, jag hade nog skitit på mig rent ut sagt!

4 Jennysvardag:

skriven

Hahaha, jag prata alltid med mig själv. Men får ju dom bästa svaren då. Gotland skulle jag också vilja åka till.

5 Trollkatt:

skriven

Åh men Gotland är fantastiskt verkligen! Det där är en trist sak med att bo i Östersund...det är SÅ långt till precis allt. Jag hade gärna flyttat hela staden lite längre söderut ;p.
Förstår verkligen skräcken med dina upplevelser med barnen :-o, huvva! Och låttexter är superviktiga tycker jag, satt precis och funderade på någon särskild för min del men det är SÅ många att välja på. Gillar Depeche Mode´s texter.

6 Kathrinea:

skriven

Så mysigt med Gotland! Världens mysigaste ö ju <3 Haha gick också lantbruksgymnasium så har också traktorkort och fick mjölka kossorna, var en riktigt kul kontrast till stadslivet man växt upp i (:

7 Mösstanten:

skriven

När jag tänker på När jag mötte Lassie då tänker jag genast efter om jag har stött ihop med någon kändis. Mh. En gång såg jag Tommy Körberg i Stockholm.

8 Netti Starby:

skriven

Usch vad otäckt att bilen kom i full fart helt plötsligt och sånt är verkligen läskigt. Kramis

9 Anna svensson:

skriven

Greys anatomy är min favvis den äe ju så bra! pch skulle då rekommendera station 19 till dig som är en spin off och handlar om brandmännen & ibland är dem på sjukhuset också😊
Gotland har jag alltid velat till!

10 Therese:

skriven

Det skulle bli en härlig titeln på den boken =) haha jag pratar med mig själv jag med när ingen är hemma och ser =)

11 Carro :

skriven

Jag vill också till Gotland! 😍

12 Amanda :

skriven

Jag brukar oftast med prata med mej själv när jag är ensam 😀

13 Michelle :

skriven

Härligt att du kan mjölka kor och köra traktor . Att köra traktor måste väl vara sjukt kul ändå ? Tänker jag .

14 Fröken Rödlök:

skriven

När man inte är i kapp är det ju jättebra att lägga in allt i ett och samma inlägg - roligt att få läsa dina svar =)

15 Fnulan:

skriven

Usch fy vad hemskt med bilen och när du tappade lilla sessan. Jag kan tänka mig att det måste varit fruktansvärt. Hu..... Och så tänker man alltid, TÄNK OM..... Din bok hade jag läst =)

16 Yela:

skriven

Åh va roligt att åka till Gotland, är ju verkligen otroligt vackert där! Har också bott på Kneippbyn fast när jag var runt 8 år så är ju 15 år sen nu 😅

17 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Så roligt att läsa :D. Roligast tycker jag det där med korna och traktor är. Men sen det med dina barn så oerhört hemskt :-o. Tur att det gick bra <3

18 Junitjej:

skriven

Så härligt att att ni ska till Gotland i sommar!! Jag har aldrig varit p Gotland, men skulle gärna vilja åka dit.

19 A:

skriven

Gick kalla kårar längs hela ryggraden på mig när jag läste om hur du halkade med lilla Ida! Skulle gjort mig livrädd med! Jag antar att det trots allt gick bra...Oh, jag längtar också till semester! Gotland är superhärligt, har varit där ett par ggr jag med. Men numera åker jag helst till Grekland på sommaren. Lite säkrare väderprognos :)

Svar: Ja det gick bra men det var en hemsk upplevelse. Glömmer det aldrig.
Hanna

20 Mirre:

skriven

Ohh mysigt att åka till Gotland, dit hade jag gärna velat åka =D

21 Sarah:

skriven

Jag förstår att du inte tröttnar på Gotland :) Vi hyrde med lägenhet när vi var där :)

22 charlottelinden.se:

skriven

Usch, jag blev arg bara av att läsa om incidenten med dig, barnvagnen & bilisten som kom i hög fart! Det finns få saker som provocerar mig så mycket som bilister som fullständigt skiter i de risker de utsätter andra för när de kör för snabbt och/eller vårdslöst. Tur att det gick bra iallafall! <3

23 Anna:

skriven

Haha, jag pratar också mycket med mig själv. Fast numera har jag hund, så jag låtsas att det är honom jag pratar med istället ;) Jag har aldrig varit på Gotland, men skulle väldigt gärna åka dit.

24 Kamilla:

skriven

Gotland älskar jag och besöker minst en gång varje år. Har inte bokat ännu för i år men vi kommer åka över till sommaren. Vilken bra titel på din kommande bok.

25 Sara Stödberg:

skriven

Oj, det finns så många saker att kommentera men jag ska frångå min vana att skriva en hel roman;
Min äldsta son höll på att bli pålörd två gånger, eller så uppfattade jag det iaf (så här i efterhand så inser jag att chocken jag upplevde kan ha gjort att jag uppfattade bilarna närmre än de var. En gång av en mörkgrön Audi på väg till förskolan(kanske inte minns destinationen rätt) och en gång i Egypten när vi var där med hela, stora familjen och han såg mig komma på andra sidan gatan. Bägge gångerna så kan jag ju erkänna att jag grät och när det gäller Audin så blev han nog väldigt förvånad över att jag inte blev arg utan började gråta och höll om honom istället. Jag minns att han också grät då..

26 Amanda:

skriven

Haha ja att prata med sig själv gör jag också, varje dag haha. Men det är som du säger att man får de bästa svaren då. Vilken härlig sommar du har att se fram emot :)

27 Ullie:

skriven

hihi rolig lista
usch ja de gånger man blir riktigt rädd när barnen är där o nåt händer
tycker oxå den strofen på låten är så fin liksom
ha en fin söndag nu å kram

28 Matilda Berlin:

skriven

Hahaha! Pratar också med mig själv, konstant, haha! Till och med när folk är runt omkring mig ;) Så himla kul att läsa dina svar ju! STOR KRAM <3

29 Lexochlogan :

skriven

Längtar också efter sommaren, vi håller på att planera in våra aktiviteter men hoppas på en lika fin sommar som förra året. Titeln på boken var ju ändå underbar måste jag säga 🙈

Kommentera här: