Läser du verkligen mitt inlägg?

Jag kan inte låta bli att bli irriterad. Jag skriver i inlägget att jag ska träna/skriva inlägg om pilates. Trots det får jag kommentarer om "vad roligt med yoga", "vad skönt med yoga" eller som idag "så spännande med gravidyoga". Pilates och yoga är INTE olika namn för samma sak. Pilates är pilates och yoga är yoga. Stor skillnad! Sen kan vissa övningar se lika ut men det är fortfarande inte yoga. Så snälla, kalla det inte för yoga! Ja, jag är precis så irriterad som jag låter i texten. HÄR kan du läsa mer om skillnaden mellan pilates och yoga.
 
1 Liw:

skriven

Det där är nog som du skriver ett vanligt fenomen. Jag vet ju skillnaden men är ärligt inte jätteinsatt. Mest testat yoga ☺️ Tror det är så för många, därför skriver de fel. Men rätt ska vara rätt, håller med 👍

2 Annica:

skriven

Ungefär lika illa som när någon säger att jag har en sjukdom - när det i själva verket rör sig om ett syndrom.. :)

3 sofia:

skriven

Jag ska verkligen in och läsa på det inlägget där man får veta vad som är skillnaden. Tycker sånt är superintressant att lära sig faktiskt :)

4 Åse:

skriven

Jag förstår din irritation. Gravid yoga var ju att ta i från läsaren haha 💓💓

5 Katja:

skriven

Tråkigt att folk inte tar sig tid att läsa inläggen ordentligt! Då kan man ju lika bra strunta i att kommentera tänker jag!

6 Madelene:

skriven

Men gud så irriterande! Förstår att du blir irriterad på detta. Ofta man får kommentar om något helt annat. Hoppas dem som skriver att de e yoga lär sig

7 Ingmarie:

skriven

Milsvid skillnad! Som att jämföra fotboll och hockey. Typ... Men ta det med en nypa salt. Inget att reta upp sig på. :-) Förhoppningsvis lär sig personen skillnaden plus blir inspirerad till rörelse. :-)

8 Kamilla:

skriven

Jag tror inte att folk kallar pilates för yoga med vilja utan av ren okunskap. Lite som när jag blir irriterad på att människor säger att artistisk gympa och trupp gympa är samma sak. Allt handlar säkert om okunskap men visst stör man sig...

9 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Så tråkigt när man märker att man får kommentarer där man inte läst inlägget ordentligt! Förstår att du blir irriterad, har hänt mig med ett par gånger... kör hårt med din PILATES ♡

10 Marie:

skriven

Bra där att du skriver det för det är lite nonchalant då man inte läser

11 TwinMom.se:

skriven

För en som inte är speciellt insatt så trodde iallafall jag att det var typ samma sak men olika namn bara, men jag ska kolla in inlägget och lära mig mer för jag har alltid velat prova!
Trist dock att folk kommenterar utan att ha läst ordentligt..

12 Michelle :

skriven

Jag kan undra samma sak ibland om jag skriver tex tränar en gång i veckan så har folk trott att istället för fyra gånger i mån blir till fyra - 6 ggånger bars för det e är ety mål man bil uppnå i mån inte i veckan

13 Orsakulla mamma vid 20, specialpedagog & doula:

skriven

Tycker sånt där är sjukt irriterande, folk som enbart tittar på bilden eller läser en rubrik och tror sig veta vad som står i texten. Det är tack vare dig dock jag förstått skillnaden mellan yoga och pilates :) men så tycker jag också att du skrivit informerat om det :).

14 Lillan Kind:

skriven

Jag förstår dig till fullo. Personligen förstår jag inte dom som ger sig in i en blogg och kommenterar utan att läsa inlägget. Det är inte direkt att visa respekt för det jobb som skribenten lägger ner, och ingen goodwill för den som gör så.

15 Amanda:

skriven

Jag läser dina inlägg och jag veta att det är två olika saker men ibland ser övningarna ungefär ut som yoga ja. Men det är ju synd att det finns dom som inte verkar läsa trots att du skriver vad du tränar :)

16 Jenny:

skriven

Jag har också märkt att en del inte läser mina ordentligt. Vissa är väl helt enkelt för stressade ibland :/ Kram på dig!

17 Joanna:

skriven

Jag kan förstå din irritation. Inte roligt när det syns på kommentaren att man inte läst ordentligt.
Jag visste att pilates och yoga inte är samma sak. Däremot var jag lite osäker på vad exakt som är skillnaden. Men jag läste på om det nu, så nu vet jag ännu bättre vad som faktiskt är skillnaden 🙂

18 Emma Engström:

skriven

Ibland kan man verkligen fundera på detta om alla läser ens inlägg, förstår helt irritationen! <3

19 Pauline Hurtig:

skriven

märker så ofta att folk inte riktigt läser..

20 Sandra:

skriven

Jag förstår dig precis, som när jag fick kommentaren föräldrar ställer man upp på. Men jisses, har personen inte läst på. Jag skriver ju om mitt kassa förhållande till mina föräldrar och personen i fråga borde veta det då den följt bloggen länge. Jag tror faktiskt inte att de läser inläggen helhjärtat, inte sä att det går in i allafall ❤ Du får skriva inte yoga i paranes efter pilates haha..nej, men ärligt hur svårt är det att läsa ordentligt. Någon gång har jag råkat kommentera fel, men då har jag varit så trött. Då försvinner liksom koncentrationen ❤

21 Monnah:

skriven

Jag tror att folk överlag, även utövare, ser på yoga som om det vore pilates. Det finns kristna som protesterar starkt mot att ha yoga i skolan t ex då ”riktig” yoga onekligen ingår i en religiös kontext. Själv yogar jag utan den religiösa biten, men då jag håller rörelserna och inte låter dem flöda måste jag väl ändå kalla det jag gör för, typ, yoga. För mig är skillnaden på stretch, pilates och yoga oviktig eftersom jag utövar mina rörelser utan mål i sig. Alltså, jag använder kroppen utifrån det jag lärt mig genom åren och det är sådant jag plockat upp här och där. Å andra sidan hävdar jag varken att jag kan mina rörelser eller vet vad jag egentligen håller på med. 😜

22 Anna:

skriven

Såg också kommentaren och tycker väl egentligen inte att det är något alls att bli irriterad p`.å! Den var ju trevligt formulerad även om den kansk3ee inte var helt korrekt. Tycker däremot kanske att du kunde ha svarat henne lite trevligare. Fel skriver vi alla ibland och det var säkert inget illa menat.

Svar: Hej Anna! Och tack för din kommentar. Jag vet att kommentarerna var trevligt formulerad. Men jag blev irriterad ändå då det inte är första gången som det skrivs om yoga fast jag är tydlig med att det är pilates inlägget handlar om. Jag tycker att jag har all rätt att reagera när det händer så ofta.
Hanna

Kommentera här: