Ibland förvånar jag mig själv

Idag har jag haft en riktigt slapp måndag. Legat i soffan mer eller mindre hela dagen och läst min bok. (Den lilla bokhandeln runt hörnet, kommer recension på den med i veckan). Jag hade dock planerat att träna så vid halv fem fick jag allt slita mig från boken. Alex och Ida följde med och så sprang vi i parkourparken. Finns en löparbana där som går som en åtta. Smidigt värre att barnen kunde leka medan vi andra sprang. Alex tränade han med, han och Rickard körde fyrahundringar som gick hur bra som helst.
Jag var helt slut och i bilen dit satt jag nästan och somnade. Funderade helt ärligt på hur min kropp skulle vilja springa men jag vet ju hur pigg jag blir av att träna så jag värmde upp med Rickard och Alex. Kroppen var med på tåget och efter uppvärmningen var det dags att köra supertusingar. För dig som inte vet vad det är så delar man upp en 1000 meters intervall i fyra delar:
100 meter och 100 meter vila
200 meter och 100 meter vila
300 meter och 100 meter vila
400 meter och 100 meter vila.
Varje intervall ska gå i samma fart. Jag tänkte springa på tiden 27 sekunder per 100 meter. Som alltid springer jag dock snabbare och tiderna varierade mellan 4,06min/km och 4,30min/km. Supertusingar är ett bra sätt att springa 1000 meter och då kunna springa snabbare än vad man annars skulle kunna göra om man springer 1000 meter i ett svep. Ikväll sprang jag 5*1000 meter, efter varje tusing körde jag en setvila där jag gick 200 meter. Bra pass och precis som jag misstänkte blev jag pigg! 
 
1 Kamilla:

skriven

Helt perfekt ju när man kan välja att träna om man vill och leka om det passar bättre. Så skönt det lät att ligga på soffan och läsa bok.

2 TwinMom.se:

skriven

Åh så skönt att bara ta det lugnt och läsa en bok. Var länge sen jag läste tyvärr.. Och så bra att ni kunde springa bredvid lekparken!

3 Diana Saelöen:

skriven

Bra jobbat, heja dig....ibland krävs det mycket viljestyrka för att göra sådant som man sen mår väldigt bra av. 5x1000 det är riktigt bra.

4 Mina:

skriven

Så härligt när man kan träna tillsammans. Känslan efter träning är nåt alldeles speciellt. Grymt jobbat ❤

5 Ullie:

skriven

vva duktig ni är på att träna . ja har oxå velat ligga på soffan idag men va ändå tvungen o tvätta
önskar dej en fin morgondag kramar om

6 Ullie:

skriven

japp det är i jönköping jätte skoj va 2000 st som va me de är så fantastiskt duktiga alltså .

7 Michelle :

skriven

Kan ju va skönt med en slapp dag oxå . Vila e bra om man trånar mkt . Ska själv åka o träna senare tror jag :)

8 Kajsa:

skriven

Alltid härligt med en träningsrunda!! :) Jag fick till en lång igår morse innan jobbet! Helt underbart!! :) Ha en fin dag Hanna!

9 Marie:

skriven

Skönt då att komma iväg lätt att man inte gör det sådana ggr, men härligt och praktiskt att göra träning där

10 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

skriven

BRA JOBBAT!!!

Kommentera här: