Svar på frågestunden del 1

Vad roligt det var att läsa era frågor. Några av frågorna kommer få egna inlägg då det blir så långt även om jag delar upp inlägget i två. Så håll tillgodo, flera utkast är klara och svar kommer.
 Åse undrar:
Tränar du varje dag?
Jag förstår att det kan se ut som att jag gör det men nej. Jag brukar snitta på tre löppass per vecka och så styrketräning 2-3 gånger i veckan. Ofta är styrketräningen i samband med löpningen. Mina vilodagar är jag noga med och jag är också noga med att inte träna när kroppen inte känns hundra. Det gäller dock att lära sig känna skillnad på vad som är "latmask" och hur det känns när det är något annati kroppen.
Fnulan undrar:
Om du skulle komma hem till mig, vad hade du velat att jag bjöd på då mer än massa skratt?
Oj vilken rolig fråga. Jag är inte så kräsen men de där lchftomaterna som du bloggade om häromdagen hade jag inte tackat nej till.
Fröken Ny undrar:
Vad ser du mest fram emot i år?
Att få umgås mer med min älskade familj och att se barnen utvecklas och lära sig mer. Att få komma igång ännu mer med mina pilatesdrömmar, utvecklas mer som fotbollsdomare.
Vilken är din favoritplats i Sverige?
Gotland!! Lätt alltså, kommer nog aldrig tröttna på Gotland. En plats jag alltid återkommer till på Gotland är Högklint. Älskar att se utsikten därifrån och känslan av att vara utomlands fast jag fortfarande är kvar i Sverige. Åh, nu längtar jag dit!
Anna undrar:
Om du hade fått uppfylla en av dina största drömmar, vilken dröm hade du då valt och varför ? 😊
Jag har så många drömmar. Men om jag bara fick välja en så hade jag valt min pilatesdröm. Den är någonstans viktigast av det som jag vill göra för min skull. När jag enbart tänker själviskt. Jag hade hoppat på utbildningen CTTC (comprehensive teacher training course) och börjat träna hos Linnea igen för att verkligen bli starkare inifrån och ut och ge mig själv bästa förutsättningar. Jag hade beställt hem pilatesapparaterna för att även kunna träna hemma. (Denna punkt innebär dock att vi skulle behöva flytta till ett större hus vilket inte är realistiskt. Alls över huvudet taget. Inte just nu iallafall.
Moa undrar:
När du inte har motivation till någonting, vart hittar du motivationen då?
Det bästa för mig är att bara bestämma mig för att "nu gör jag det här." Idag till exempel så avsatte jag  någon timme här och där till mina studier. Jag kan också tänka i form av belöningar. "När jag har gjort det här så får jag göra det här roliga en stund." Hitta sätt att lura hjärnan lite. Hjärnan väljer alltid det som är bekvämast så det gäller att ibland vara lite hård mot sig. Motivation skapar man, den kommer inte av sig självt. :-)
Har du något favoritklädesplagg t.ex. Klänning, jeans osv.
Jag älskar att gå i klänning. Jag har utan att överdriva säkert sextio klänningar i garderob och förråd. Klänningar har utöver träningskläder varit min stora last. Men just nu har jag två favorittröjor i garderoben som jag i princip bor i.
Särskilt blommiga klänningar gillar jag.
Pärla undrar: (Bra att du frågade mig igen för jag har alldeles glömt bort att du frågat mig tidigare)
Vad har du för tips till någon som vill komma igång med träning men känner att det går trögt?
Din fråga är en av dom som får ett eget inlägg. Inlägget är klart så kommer publiceras de närmaste dagarna.
Viktor undrar:
Favoritövning inom träning? :)
Det beror på vad jag ska göra. Är jag på gymmet så tycker jag väldigt mycket om marklyft. Inom pilates gillar jag inversioner. Alltså övningar som rollover. ↓↓↓ Jag har också alltid varit svag för övningar där jag tränar magen.
På vilket sätt har ditt liv förändrats sen du började blogga? :)
Jag sitter väldigt mycket vid datorn.... Nej men skämt åsido. Det känns som att min blogg fått en nystart sedan jag gick med i Länka med kärlek och Bloggsupportgruppen. Mer engagemang hos läsarna gör att det är mycket roligare att blogga. Det känns inte som att jag längre bara skriver för mig själv. Det känns som att det finns några därute som jag dels har ansikten på men som också läser för att de är intresserade av det jag har att dela med mig. Något annat är att jag har känslan av att ha fått en hel hög med nya vänner. Vi delar med oss av våra liv, om högt och lågt och får en inblick i varandras liv. Min medvetenhet om hur utbredd den psykiska ohälsan faktiskt är har också ökat.
Hur kom det sig att du kom in på pilates? För vilka passar pilates bäst? Kan man få samma resultat om man väljer att träna pilates hemifrån ensam från YT?
Även denna fråga förtjänar ett eget inlägg då det kommer bli långt. Håll tillgodo, svaret kommer. :-)
Har du några tatueringar eller planer på att skaffa?
Jag tycker att det är snyggt med tatueringar på andra men vad gäller mig själv så vill jag inte. Dels är jag rädd för att ångra mig och så är jag rädd för smärtan. Hur ska jag kunna välja vilken tatuering jag ska ta?
Skulle du kunna bli vegan? Varför/varför inte?
Jag har tänkt på saken och måste svara nej på den frågan. Jag tror att jag hade haft svårt att få i mitt tillräckligt med näring utifrån hur hårt jag tränar.
Klimatkompenserar du?
Nja, här finns det mer att önska. Men jag källsorterar och försöker att kapa ner på de onödiga resorna till och från stan. Du får gärna tipsa mig om hur man kan göra det mer.
Hur kom du in på att vara fotbollsdomare?
Jag blev intresserad av att börja döma fotboll när jag var med maken på en match som han dömde. Det var småpojkar och det såg så roligt ut så jag ville verkligen prova. Sen blev jag fast. Nu vill jag inte sluta. Det är fortfarande så roligt och utvecklande. 
Har du någonsin spelat fotboll?
Ärligt talat, nej.... Att döma fotboll fast man inte spelat själv kräver en hel del envishet, vilja och tålamod. Det som man har som fotbollsspelare, spelförståelsen, har jag fått jobba upp från noll. 
Vad gör du helst en lediga dag?
En ledig dag så vill jag vara med familjen. Något jag tycker om är att vara ute. Jag är inte mycket för att sitta på golvet och leka. Om det inte handlar om att bygga med lego. Det gör jag gärna hur mycket som helst. Om barnen är i skolan och jag är ledig så brukar jag passa på att jobba med mina sociala medier. Jag tidsinställer många inlägg för att det alltid ska finnas något nytt att läsa på bloggen.
1 Sandra:

skriven

Vilka bra frågor och jag älskade dina långa och väl uttänkta svar 😍
Ska bli intressant att läsa dina inlägg sen utifrån några av frågorna ❤

Svar: Vad roligt att du uppskattade inlägget! :-)
Hanna

2 Amanda:

skriven

Vilka bra frågor! Jag har ibland trott att du har tränat något varje dag men det är som du säger att det bara verkar så. Som du säger måste man vila med :)

Svar: Vilodagarna är viktigast. Det är då kroppen bygger upp sig och blir starkare. :-)
Hanna

3 Mösstanten:

skriven

Det är roligt att läsa svaren och få veta mer fast jag inte har frågat själv. Tur att det finns andra som ställer bra frågor.

Svar: Jag var lite rädd att ingen skulle fråga något. :-)
Hanna

4 Pärla:

skriven

Åh nu blev jag ju bara mer nyfiken men jag läser din blogg dagligen så ser fram emot svaret 😍

Svar: Kika in imorgon bitti så får du svar på frågan. :-)
Hanna

5 birgitmaria:

skriven

Gotland är så fint! Och jag har bara varit där en gång, några dagar och då med jobbet.
Vem vet, vi kanske tar oss dit ner i sommar. Vi funderar på Sverigesemester.
På sommaren kan jag gå i klänning, men annars, nja... när jag ska på fest. Det är himla fint, men det är "jag" eller hur man nu ska säga. Eller så har jag inte hittat den rätta modellen!
Du passar otroligt bra i klänning.
Det låter som en bra skjuts i bloggandet att gå med i någon grupp, jag ska allvarligt fundera på det.

Svar: Ja det är verkligen en skjuts men det tar tid också. Idag satt jag och tänkte, tänk om jag hade fått betalt för all tid jag lägger ner. Influencer härnäst kanske. :-) Statistiken måste dock upp en hel del först. :-)
Hanna

Kommentera här: