Grattis på födelsedagen Alexander

Den 18 januari 2007 var det första datumet vi fick när jag var gravid med Alexander. På första ultraljudet blev vi sedan flyttade till den 14 januari. Inte mig emot som ville ha min bebis hos mig så snart som möjligt såklart. När jag var gravid med Alexander så var vi mitt i ett flyttkaos. Vi skulle flytta från vår tre till en femrumslägenhet några portar bort bara. Jag minns fortfarande hur vi gick på IKEA sista veckan innan han föddes för att fixa de sista möblerna. Eftersom vi bodde i en tre så behövdes det ganska mycket för att fylla upp en stor femma.
Redan några dagar innan förlossningen startade så hade jag förvärkar. Jag hade på känn att den lille bebisen inte tänkte bli långvarig och mycket riktigt. Det var på en måndag som förvärkarna startade och på natten till torsdagen den elfte januari 2007 så satte det igång på riktigt. Då när det var dags för Alexander att födas så jobbade Rickard som personlig assistent. Just på torsdagar så var han på sjukhuset för att simma med den här personen som han var assistent åt. Vi kom till förlossningen runt halv två på dagen och vid två skulle han iväg och simma. Jag tyckte att det var okej att han gjorde det. Vid tre gick vattnet spontant och till slut så fick barnmorskan ringa efter Rickard "Du måste komma hit nu, hon kniper ihop här."
Det roliga var att barnmorskan missförstod och ringde till simhallen men där var ingen Rickard. Hon sa till mig att "det finns ingen Rickard i simhallen". Jag fräser åt henne "men han är ju här i sjukhusets simhall". Då vart det fart på henne och bara några minuter senare kom Rickard. 16:04 kom han ut. Under graviditeten pratade vi om namn och de som vi funderade över var Simon eller Oskar. Bara det att det var ingen Simon eller Oskar som kom ut. Jag föreslog Alexander och så blev det. Idag fyller han 12 år, min älskade pojke!
1 Petra Elisabeth:

skriven

Men vilken underbar berättelse! Vilket ståhej sådär mitt i natten med simhall hit och dit och en liten pojk son var påhäng. Tur att allt gick bra och grattis till er och Alexander! ☺️☺️ // Petra Elisabeth

2 Sara:

skriven

Livet har ett sådant härligt sätt att förändra de planer man gör upp, som här med namnen. Man möter sin bebis och inser att vilka namn man än väljer så har de varit fel för just den där vackra bebisen man precis fått äran att hålla i sin famn!

3 Jennysvardag :

skriven

Så roligt att när barnmorskan förstod att Rikard var på simhallen på sjukhuset. Vilken tur att han hann precis innan Alexander föddes :)

4 Moa Larsson:

skriven

Tycker att det är väldigt fint att läsa att du släppte iväg honom trots att du var i den situationen som du var. Många blev upprörda när jag publicerade förlossningsbilder när min sambo satt och sov i fåtöljen bredvid, men det var ju helt självklart att jag tyckte att han skulle vila upp sig under tiden jag gjorde förarbetet. Är glad över det beslutet då vår förlossning tog hela tre dagar. Stort grattis på födelsedagen Alexander! ❤️

Svar: Men det är klart att han måste ta igen sig. Vad konstigt att du fick "skit" för det. :-)
Hanna

5 Frökenny :

skriven

Stort grattis till Alexander! Så roligt att läsa, barn är verkligen livets största gåva.🌸💕

6 Annica:

skriven

Vilka minnen man har från förlossningarna egentligen! Själv har jag en hel del roliga, både en del kommentarer som sades men även själva händelserna... Stort grattis till storpojken! :D

Svar: Åh, kan du inte dela med dig av dom?
Hanna

7 Elisa:

skriven

Hipp hurra för Alexander idag! Hur kommer ni fira? :)
Snöpligt att barnmorskan ringde fel simhall, men tur ändå att din man var nära. :D

Svar: Vi firade med mina föräldrar och bror med tacos och tårta. :-)
Hanna

8 Mösstanten:

skriven

Grattis till din fine pojke!

9 Popprinsessan:

skriven

Shit, vad coolt att du släppte iväg Rickard! Skönt att han hann komma tillbaka i tid iaf!
Trevlig helg!

Svar: Tack detsamma! :-)
Hanna

10 Fröken Rödlök:

skriven

Vilken fin liten berättelse, grattis till Alexander! Brukar det inte vara så att man är på det klara med namn innan barnet kommit och när man ser på henne eller honom så passar inte namnet in =)

Svar: Jo exakt så är det. Men med Samuel var jag lika säker när han kom ut att det var en liten Samuel som jag var när han fortfarande låg i magen och gottade till sig.
Hanna

11 Moa :

skriven

Oj! Tiden går verkligen så fort, vilken tur att Rickard hann komma! :)

Svar: Det var verkligen tur! :-)
Hanna

12 emelie:

skriven

Stort grattis på födelsedagen Alexander! 12 år, wow! Tiden går så snabbt! Min äldsta blir 6 år i vår vilket jag har lite svårt att smälta haha!

Svar: Ja det är svårt att smälta ibland att jag har så stora barn.
Hanna

13 Sanna:

skriven

Vilken tur du anade att hon ringde till fel simhall herregud vilken stress när en bäbis är på väg! tur allt blev lyckat ändå och grattis till honom!!

Svar: Alexander hälsar och tackar! :-)
Hanna

14 Snabela:

skriven

Tänk vad man missförstå varandra ibland :-) Är bara att hoppas att man kan skratta åt det efteråt.
Tänk vad åren går, man kanske inte märker det på sig själv, men på barnen gör man det.

Svar: Ja precis. Jag känner mig inte särskilt gammal men jag ser på barnen hur tiden faktiskt går.
Hanna

15 Madde:

skriven

Vilken härlig historia. Och grattis till Alexander

Svar: Alexander hälsar och tackar! :)
Hanna

16 Frugan E:

skriven

Stort grattis till Alexander! Hoppas att han och ni får en toppendag tillsammans <3

Svar: Vi hade en väldans fin dag! <3
Hanna

17 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Så fint att få ta del av hans födsel :D. Visst är det ändå något vackert med att få bli mamma :D. Verkligen jättefint att läsa och kul att hon ringde till fel bassäng ;)

Svar: Det är verkligen vackert och fint! :-)
Hanna

18 Liw:

skriven

Tack för läsningen. Det är alltid roligt att läsa om förlossningar, blir alltid lite rörd. Komiskt med bassängen men skönt att han hann. Grattis till sonen!

Svar: Så här i efterhand kan jag skratta åt det. :-)
Hanna

19 Sarah:

skriven

Grattis till honom :) Hoppas han får en jättebra dag :) Vilken tur att din kille var så nära och att han hann komma innan han föddes :)

Svar: Haha, han hade inte kommit innan eftersom jag knep.... :-)
Hanna

20 Lovisa :

skriven

Åh så många mysiga bilder!

21 Julia:

skriven

grattis på tolvårsdagen till honom 😊

Svar: Han hälsar och tackar! :-)
Hanna

22 Michelle :

skriven

Grattis till Aleksander , det är ett jättefint namn. Kommer döpa mitt barn till det om jag får nån gång i framtiden .

23 Therese Carlsson:

skriven

Härliga bilder 😊 grattis på födelsedagen till din son 😊

24 Sandra:

skriven

Stort grattis till honom :D Hoppas att han får en fantastisk dag!

25 Jeanette :

skriven

Ett stort grattis till han på sin dag!

Svar: Han säger tack! :-)
Hanna

26 deveny:

skriven

Så koselig, gratulerer med dagen til gutten din. Jeg ser for meg sykepleieren som hastet ned i svømmehallen på sykehuset. Godt at pappaen rakt det.

Svar: Hehe, det måste varit en rolig syn! Alex hälsar och tackar!
Hanna

27 Chanelle:

skriven

Grattis till honom! Så himla kul att läsa :D Vad roligt att det inte blev ett av namnen som ni bestämt, så va det för mig med när jag föddes haha!
Tänk att det är sista året som barn och sen blir det tonåring😱😄

Svar: Det har jag inte ens tänkt på. Snart tonåring alltså! :-)
Hanna

28 Jennifer:

skriven

Stort stort grattis till grabben :D Hoppas han får en fantastisk dag!

Svar: Alex hälsar och tackar!
Hanna

29 Carolina:

skriven

Stort grattis till stora killen! Vad roligt att läsa hur det gick till då han skulle komma. Tur att de hittade din make :D

Svar: Han hälsar och tackar! :-)
Hanna

30 Anna:

skriven

Grattis på födelsedagen, Alexander! Så bra att Rickard var i närheten när det var dags för förlossning så att han kunde vara på plats fort :)

Svar: Alexander hälsar och tackar! :-)
Hanna

31 Johanna:

skriven

Åååh nej han såg varken ut som en Oskar eller Simon. Vad härligt, du verkar verkligen komma ihåg de som om de var igår, grattis, snart är han tonåring ;) kram<3

32 Anna:

skriven

Vilken fin historia! Grattis till Alexander på 12 årsdagen 😊

33 Yasmine:

skriven

Grattis till honom och till er! :D

34 birgitmaria:

skriven

Härliga bilder!

Kommentera här: