Ett ABC

Godmorgon! Hoppas att du mår bra! Jag är trött men solen skiner så jag ska nog pigga på mig. Hos Fnulan läste jag ett roligt inlägg häromdagen. Hon hade listat alla sina negativa sidor efter alfabetet. Det tyckte jag var roligt så jag tänkte göra samma sak. Men nu när jag ska börja tänker jag ju bara på positiva sidor så det får bli en kombination
Antik, jag menar. 35 år, då är man ju ingen ungdom heller. 😛
Blir lätt bränd. (Se N)
Cyklat omkull två gånger och båda gångerna hade jag ingen hjälm,
Dryg. Nej, men har svar på tal vid behov.
Ego. Det är vi alla ibland.
Feg. Japp, jag kan vara en riktig liten fegis ibland.
Godisråtta och sockerberoende.
Hatar att ha fel. Men jag är ingen besserwisser för det.
Ignorant, nopp, tvärtom
Jag kan vara sjukt envis.
Kanske en aning ambivalent ibland.
Långsint. Vinn mitt hjärta och jag är lojal. Men jag kan också vara extremt långsint för grejer som ingen annan tänker på men som stör mig.
Monopol. När vi spelar det spelet är jag extremt dålig förlorare.
Naiv, tror gott om alla tills motsatsen bevisas.
Otroligt bra på att laga mat. Det har jag fått efter min mamma
Pedant! Men jag är samtidigt för bekväm med att ta tag i röran när den uppstår. Det är ju mycket skönare att sitta i soffan.
Qualified till att döma fotboll i år igen.
Rädd för människor. Konstigt nog så kan jag känna mig lite rädd för människor. Trots att jag är både instruktör och fotbollsdomare. En liten minisläng av social fobi kanske.
Sur som ättika ibland.
Taktisk? Nej, jag är inte särskilt uträknande.
Utan tvekan bäst på pilates i Linköping.
Vacker som en dag.
Xena, krigarprinsessan kan jag känna mig som ibland.
Ytlig. Kan inte gå förbi en spegel utan att kika lite.
Zentimental och nostalgisk. Är en spara på grund av det.
Åändligt mycket skärmtid....
Äter gärna utemat. Helst på Ni Hao.
Ökänd i Mjöby efter en match för massa år sedan.
1 Moa Hansson :

skriven

Så kul inlägg, kul att kunna se sina negativa sidor med :)

2 Pärla:

skriven

Vilken kul idé! Jag är också otroligt envis, på gott och ont hehe.

3 Mellan raderna:

skriven

Vilken kul lista! Kanske snor den! ;) Hög igenkänning på: "Långsint. Vinn mitt hjärta och jag är lojal. Men jag kan också vara extremt långsint..". Kändes som att läsa om sig själv ;) Däremot är jag inte naiv, tvärtom nästan paranoid. Vet inte vilket som är värst, haha...

4 Joy:

skriven

Haha, antik! 😅Rädd för människor är jag också, haha. Vilken himla rolig lista att läsa!

5 Jennysvardag :

skriven

Haha, vilken rolig lista. Jag är också en dålig förlorare när jag spelar monopol 😂 jag måste bara vinna när jag spelar

6 Snabela :

skriven

Vilken roligt lista. Det var kul att läsa om dig.

7 www.nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Så rolig lista! Gillade att du blandade positivt & negativt

8 Anna:

skriven

Så kul att få läsa denna! Älskade verkligen idén!
😊

9 deveny:

skriven

Herregud du er ikke gammel. Jeg er 53 år gammel, da begynner det å dra litt på årene. Du er bare 3 år ung. Det går ikke an å spille meg meg. Jeg må vinne og jeg blir sur om noen gjør det bedre enn meg. Jeg har lært meg å si nei til sånt. Jeg blir så teit.

10 Emma Engström:

skriven

Haha men vilken häftigt och rolig lista att göra! Dock är det positiva lite roligare ;)

11 Therese Carlsson:

skriven

Känner igen mig i vissa av dom där =) kul lista

12 Daisy:

skriven

Haha vilken rolig lista, får man veta lite mer . Tror vi alla är lite ego ibland samma med fegis är man nog ibland xD

13 Amanda :

skriven

Sådan roligt inlägg att läsa lite negativa sidor inte bara posetiv

14 sofia:

skriven

Åh jag såg också detta upplägg och gillade det skarpt, så finurligt. Verkligen så roligt att du också gjorde det, haha jag hatar också att förlora i spel :)

15 Fröken Rödlök :

skriven

Detta var både intressant och roligt att läsa. Jag tror jag ska vid tillfälle försöka ge mig på detta jag med. Kan bli kul.

Svar: Ja, hoppas du gör det. Det skulle vara roligt att få läsa. :-)
Hanna

16 Emma:

skriven

Vad kul att läsa, fastnade på långsint, det är jag också, tror ganska många är det utan att riktigt vilja erkänna det 😅

17 Madde:

skriven

Kul lista. Inte dåligt att komma på allt

18 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Vilken rolig ide, tycker dock inte man är antik vid 35 :). Man är ju mitt i livet :). Tänker liksom på hur fräscha folk är i vår ålder mot tex för 40 år sedan ;)

Svar: Hehe, jag var inte seriös. Skojade bara. 😛
Hanna

19 A:

skriven

Den var bra!! Och kul det här med att du är pedant, men samtidigt bekväm, för det är precis så jag är med! Vill ha perfekt ordning, men orkar inte ta tag i röran när den väl är där :)

20 Åse:

skriven

Haha shit va svårt att komma på saker då😂

Svar: Ja det var svårt! Men kul!
Hanna

21 Junitjej:

skriven

Verkligen en kul idé!! Jag kanske gör likadant inlägg någon gång, men vissa bokstäver blir svåra.

Svar: Ja det var klurigt men det blev lättare när jag blandade både positivt och negativt. :-)
Hanna

22 Carolina cuevas:

skriven

Vad roligt att du hängde på att göra denna listan.Vad roligt att höra att du har ärft matlagningen efter den mamma.

23 Sarah:

skriven

Hoppas inte jag känner mig antik när jag är 35 :/ xD Najs att vara bra på att laga mat :)

Svar: Haha, jag känner mig inte antik. Ville bara skoja till det lite. :-)
Hanna

24 Marie:

skriven

Skrattade högt vid flera punkter, jag kollar också in varenda spegelbild haha
Sedan kan jag känna mig som Superwoman i senaste filmen emellanåt, när jag behöver vara stark så tänker jag att jag är Hon just just då. Och inte FANKEN är du antik🤣

25 Fnulan:

skriven

Hahah vad roligt att du nappade. Jag har börjat skriva på en positiv lista också. Gillar dina alfabetslösningar =) KRAM

26 Michaela:

skriven

Nämen gud vilken rolig och kreativ ide. Kanske ska testa😍

27 Mirre:

skriven

En kvinna mitt i livet och great att du är duktig på att laga mat, ska visst jag också vara. Skulle vara kul att komma hem och äta hos er då =D

Svar: Du och familjen är välkommen! :-)
Hanna

28 Anna:

skriven

Haha! Underbar lista det här. Jag funderade också på att göra den, men har inte lyckats komma till skott.

29 Lillan Kind:

skriven

Vilken rolig lista!😊 Det var verkligen inte dåligt att komma på en egenskap för varje bokstav! Vacker som en dag håller jag med om, men antik är du absolut inte!😁

30 Lexochlogan :

skriven

Men å vilken härlig lista, jag är också pedant och kan bli sur som ättika 🙈

31 Sandra :

skriven

Haha antik...undrar vad jag är som blir 40 😂😂
Så kul att läsa ditt inlägg ❤

Svar: Hehe, jag känner mig inte antik. Tyckte bara att det var ett roligt sätt att skoja till det hela med. :-)
Hanna

32 Fru Elversson:

skriven

Oh va rolig lista!! Måste varit svår att komma på saker! kanske gör den jag med, länkar er båda i så fall! Hur har din helg varit? Kram

Svar: Ja det vore roligt om du gör listan. :-) Jo jag har haft en väldigt bra helg för min egen del. Sen har vi ju sjukstuga fortfarande så det är en del att hjälpa barnen med.
Hanna

33 PT Lilla Ax:

skriven

Roligt att listan sprider sig och roligt att läsa din mix! :) Kram

34 Sara Stödberg:

skriven

Så himla bra med ett bra-alfabet! Jag tror faktiskt att många fler skulle behöva ett sånt!

35 Amanda:

skriven

Vilken rolig lista man får ju reda på saker om dig som man inte visste eller skulle kanske tro om dig. Tack :)

36 Annica :

skriven

Åh, haha.. vilken rolig lista! Får klura på en jag med.

37 Kamilla:

skriven

Så roligt med ABC jag har också börjat knåpa på mitt.... Jag är också extremt dålig på att inte fuska eller tjura ihop mig när vi spelar Monopol.....Du är säkert inte Ökänd i Mjölby de är säkert bara lite sura för att de var sämre på fotboll. må så gott.

Svar: Haha, så kan man ju också se det. :-) Om Mjölby alltså. :-)
Hanna

38 Johanna:

skriven

35 är ju ingenting?? Folk får barn när de är 35?? Så rolig idé!! Är också pedantisk, men för lat för att göra nått åt det, hahah <3 Kram !

39 Jennifer:

skriven

Vilken rolig & härlig lista! 😃 känner igen mig på många punkter haha

40 Mellan raderna:

skriven

Jag gjorde listan jag med, länkade till dig :) Kram!
https://mellan-raderna.com/2019/02/18/jag-som-ett-abc/

Svar: Men vad roligt att du gjorde listan. Har kikat in, läst och kommenterat. Kram
Hanna

41 Zilia Ving:

skriven

Vilken kul lista!! Och kul att få ta del av din personlighet en smula. Får nog säga att jag delar flera av dina egenskaper. Rädd för människor, sentimental och nostalgisk och känner mig ibland som en krigarprinsessa (eller drömmer om att vara det?). :D

Kommentera här: